Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes EQB SUV

idaft, ponad rok temu
Silnik 250 190KM 140kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes EQB SUV 250 190KM 140kW 2022-2024 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pojemność, wygoda.
5,0
Całokształt
Świetny samochód, dobry elektryk. Bardzo komfortowy, pojemny (dużo miejsca w tej klasie na tylnej kanapie). Dynamika auta w zupełności wystarcza. Zużycie energii w lecie bardzo dobre (możliwy zasięg do 450km po mieście), w zimę dosyć słabe (realnie ok 370km po mieście). Są trzy rzeczy, które mnie w tym samochodzie jednak trochę wkurzają: 1. to konwersja ze spalinówki (brak frunka, bezsensownie pozostawiony zabudowany tunel środkowy), 2. software czasem ma problemy z przycinkami 3. brak opcji z baterią 80kwh. Mimo wszystko, ten samochód przekonał mnie, że następnym autem na co dzień na pewno będzie elektryk. Do zabawy w garażu oczywiście zostaje spalinówka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Czasy 0-100 nie imponują, ale 0-50 (ok. 2.9s) są już w zupełności wystarczające na sprawne poruszanie się po mieście. Rekuperacja w trybie DAuto jest super, samochód potrafi odzyskać sporo energii. Napęd na przód jest okej, chociaż wiadomo, że fajniej byłoby z RWD.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma biegów, więc nie ma problemów. Z początku źle patrzyłem na sam drążek zmiany biegów, ale po przyzwyczajeniu się jest spoko. Plus za zmianę ustawień rekuperacji manetkami.
4,0
Układ jezdny
To jest elektryczny SUV z przednim napędem, nie wiem czy można coś więcej napisać. Na pewno to auto ratuje niski środek ciężkości. Nie ma za dużo zabawy, ale jest bardzo komfortowo. Auto ma ponad 2 tony, a prowadzi się jednym palcem. Dobry promień skrętu. To auto jest idealnie nudne na codzienną jazdę, kiedy nie trzeba myśleć.
4,0
Karoseria
Auto ładne, ma fajne proporcje, ale jest dosyć zwyczajne. O tym, że to elektryk mówi w zasadzie jedynie kolor tablicy rejestracyjnej. Jest to i wada i zaleta.
Komfort
5,0
Widoczność
Mój ulubiony ficzer to kamera z podglądem świateł na skrzyżowaniu.
4,0
Ergonomia
Jeden spory minus za brak bezpośredniego guzika do zmiany piosenki. Można to zrobić za pomocą gładzika na tunelu środkowym (niewygodne i zawodne) lub za pomocą prawego gładzika na kierownicy (ale trzeba mieć odpalony widok piosenki). Strasznie mnie to denerwuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie włączane z apki zimą powoduje brak odmarźniętych pośladków w pracy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z tyłu dzięki przesuwanemu tylnemu rzędowi siedzeń. Auto jest w środku dużo większe niż nowy Lexus NX, trochę większe niż Eclipse Cross i podobne jak Volvo XC60.
5,0
Wyciszenie
Jeździłem zawsze głośnymi samochodami lub samochodami bez dachu. Ciężko się przyzwyczaić do tego, że słyszysz swojego pasażera, a co dopiero pasażera z tyłu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z darmowym abonamentem Mercedes Me Charge, koszt przejechania 100km po mieście na płatnych ładowarkach to od 19zł (AC) do 30zł (DC). Koszt przy ładowaniu w domu - ok. 16-17zł. Spalinowy SUV musiałby analogicznie zużyć od 2,5l do 4,5l beznzyny. Moim zdaniem niemożliwe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mój model z konfiguratora to ok. 290tys. zł. Gdybym nie dostał dużego rabatu, powiedziałbym że drogo. Z rabatem wyszła cena Tesli 3 rwd. Porównując do tego, że spalinowy GLB wychodzi praktycznie tyle samo, a Kona Electric 2023 kosztuje od 180k, powiem że cena tego auta była świetna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Zużycie prądu dla silnika 250 190KM 140kW

Średni zasięg
417 km
Średni maksymalny zasięg
450 km
Średni minimalny zasięg
330 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
470 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
6,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
1,1 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
40,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes EQB SUV