Karoseria
: 19 lat i bez znaczącej korozji. Lakier oryginał. Porównując do E-klasy z tamtych lat - zaskoczenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Wycieki, hałasy, dgrawki, wadliwy osprzęt
Przeniesienie napędu
: szarpanie, wycieki, problem z wybraniem biegu
Inne
: czujniki parkowania, keyless go..
3,0
Całokształt
Auto obłędnie przepiękne. Ponadczasowe. Komfort jazdy bardzo wysoki. Niestety - Mercedesy pomimo ogromnej ceny (zarówno nowe jak i na rynku wtórnym) nie trzymają jakości. Serwisy autoryzowane w trójmieście to zupełne nieporozumienie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do silnika (oprócz awaryjności) nie można mieć zastrzeżeń. Ładna kultura pracy, w miarę ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 7g tronic (oporócz awaryjności) pracuje dość dobrze. Trochę
4,0
Układ jezdny
Bez większych zastrzeżeń. Na 19" felgach i szerokich (dedykowanych do tego modelu) oponach układ jezdny już nie taki wygodny i przyjemny. W zimie tragedia (tył napęd), pomimo systemów wspomagających (ABS, ASR itp) trudno to auto okiełznać. AirMatic fajna sprawa, dopóki działa....
5,0
Karoseria
Garażowany i zadbany przez całe swoje (19 letnie) życie więc trzymała się dobrze.
Komfort
2,0
Widoczność
Małe szyby w zimie parujące (pomimo klimatyzacji i włączonych nawiewów). Malutkie lustereczka. Czujniki parkowania czasem świrowały choć nigdy nie dopuściły do kontaktu z przeszkodą ;-) .
4,0
Ergonomia
Jak już się przyzwyczaisz do Mercedesa to wszystko na swoim miejscu. Tylko sterowanie systemem multimedialnym tragedia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewanie tylnej szyby słabe, nie potrafiło rozmrozić lodu, o śniegu w ogóle nie wspominając... Ogrzewanie w zimie BARDZO SZYBKO działa (elektryczne wspomaganie ogrzewania), fotele wentylowane i podgrzewane robią robotę. Klima działa poprawnie. Ale z parowaniem szyb w zimie ma problem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu - luksus.
Z tyłu raczej dzieci. Wsiadanie i wysiadanie bardzo trudne, ale to przecież sportowa limuzyna... Wsiadając do tyłu trzeba uważać żeby nie uderzyć głową o linię dachu.
5,0
Wyciszenie
Przyjemny mruczek silnika diesla.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszmar. Pojazd skomplikowany technicznie, przez co nie każdy mechanik potrafi go naprawić. Serwis autoryzowany to lichwiarstwo. Wszystko do tego pojazdu (oprócz podstawowych elementów zawieszenia, które pasują od e-klasy) kosztuje fortunę. Spalanie w mieście 13L ON, trasa 9L - do zaakceptowania, ale nic poza tym.
1,0
Stosunek jakość/cena
Płaci się wyłącznie za gwiazdę i przepiękny ponadczasowy design. Po przejechaniu 200.000km sypie się po prostu wszystko. WSZYSTKO. Auto klasy premium i do tego model premium, który kosztował w 2005r 340.000PLN (czyli 2 średnie mieszkania w bloku) powinien być bardziej wytrzymały.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Keyless go, pompowane fotele, coś tam stuknie w zawieszeniu, coś tam piśnie w silniku, a to podgrzewanie lusterka wysiądzie, albo zamek w schowku w podłokietniku się zatnie i nie da się wyciągnąć portfela... Oj dużo tego, dużo..
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Szkoda pisać, ale trzeba... Skrzynia biegów, wycieki z silnika zewsząd, uchodzące powietrze z miechów airmatic, kompresor airtmatic, filtr DPF, zawór EGR... W sumie łatwiej jest napisać co się w nim nie psuje: (NIC)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
[l/100km]