Auto jest piękne i wyzywające, jeżeli ktoś nie lubi być obiektem zainteresowania na każdej zmiane świateł nie powinien kupować tej maszyny. ja się na początku źle z tym czułem; teraz przywykłem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w CLS 500 nie jest tak wyżyłowany jak w BMW 6 ( tez jeździłem), troszkę słabiej wkręca sie na obroty, ale za to jazda po mieście cały czas poniżej 2000obr/min jak w wysokoprężnym, poza tym czuć na autostradzie siłę niedziwiedzia; pomimo 1,8 tony, przyspiesza tak, że tuningowane Ople Calibra, BMW3 itp po porstu głupieją :-). Ale z 911 lepiej się nie mierzyć...
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia (aut)jest nowością mercedesa, na początku wydawała mi się nieprecyzyjna -ale komputer uczył sie mojego stylu jazdy. Po 3 tys.km zgraliśmy sie idealnie, czasem myślę, że czyta w moich myślach :-)
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie pneumatyczne z regulowaną twardością, jest cudowne, mamy kanapę, lub za 0,3 sek. sportowego twardego bolida, Układ kierowniczy... hym tu mogłoby byc znaczne lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Wydaje się, że okna są małe dopóki sie do niego nie wsiądzie widoczność jest b.dobra.
5,0
Ergonomia
No cóż to po prostu salon dla wymagających - po prostu mercedes.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja czterostrefowa to rewelacja, Nigdy nie miałem tak precyzyjnego systemu nawiewu, odmrażania szyb i utrzymywania stałej temperatury.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na coupe ( z czworgiem dzwi :-)) to b. dobrze z tyłu nawet facet 185 cm, 100 kg siedzi bez problemu.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest lepsze niż np. w BMW E39 - 5; ale dla osob jeżdzących szybko po autostradach polecam podwójnie klejone szyby - znacznie wyciszają.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż, swoje paliwko auto musi dostać. jest tak jak przewidywałem, ale zejście poniżej 10L/100km możliwe tylko przy zjeździe w Alpach z 3000m.n.m na 900 m.n.m, na biegu bez hamulca i gazu. Srednio 14L/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest b.drogie, ale 25% ceny stanowi akcyza i VAT. Obliczyłem, że zakup CLS w Niemczech to oszczędność min. 15 tys EUR. jednak po zarejstrowaniu w Niemczech natychmiast się to wyrównuje poprzez droższe ubezpieczenie, TUV itp.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto przejechało dopiero 9 tys.km wiec zobaczymy - do tej pory wysiadła tylko odtwarzarka DVD do płyt nawigacyjnych.- Od razu wymienili- chyba wykręcili z jakiejś S-class w salonie :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zobaczymy jak będzie po 100 tys. :-)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.0 V8 (500) 306KM 225kW
[l/100km]