Od ponad 3 lat jestem posiadaczem CLK w209 270CDI. Egzemplarz zakupiłem sprowadzony z włoch co pozwoliło uniknąć typowych dla tego modelu problemów z korozją. O wyglądzie nie ma co się rozpisywać - Jeśli ktoś czyta te opinie to zapewne to autko mu się podoba. Dla mnie było marzeniem z dzieciństwa. Ciężko dostać model w dobrym stanie - większość na rynku jest po poważnych stłuczkach i przebiegach. Jeśli ktoś szuka polecam uzbroić się w cierpliwość i odpuścić sobie autka poniżej 20tyś zł na chwile obecną. Silnik 2,7 CDI bardzo polecam, ma świetny stosunek spalania co do mocy i elastyczności w zestawieniu z tym autem. Biorąc pod uwagę spalanie na komputerze, to w trasie na dystansie 100km bez problemu schodzi do 5l przy spokojnej jeździe, jak mocno przyciskamy to pokaże 6.5l. W Mieście do 8l na krótkich dystansach. Do tego trzeba doliczyć sobie 1l, który komputer zaniża(sprawdzone). Spalanie śmiało można porównać do typowego benzynowego hatchbacka o pojemności 1.6l. Jeśli ktoś już upiera się na benzynę to najlepiej silniki od 3.2l wzwyż - duża moc i bezawaryjność. Wracając do mojego egzemplarza i awaryjności, która najbardziej nurtuje potencjalnych zainteresowanych. To autko nie jest najtańsze w eksploatacji. Mnie w ciągu ostatnich 3,5 roku naprawy kosztowały ok. 8tyś. Ale auto przy zakupie sugerowało na starcie, że będzie trzeba trochę dołożyć do zawieszenia i paru drobiazgów. Lwią część pieniążków pochłonęło zawieszenie, dodatkowo hamulce, regeneracja kolumny.W w209 pojawiło się sporo drobnych usterek, typu (przetwornica xenon, czujniki świateł, esp, czujnik w kolumnie, podajnik pasów, rygle w drzwiach, klapy nawiewu) i wiele innych, których tutaj nie upcham. Sam silnik jest bezawaryjny - jest to ten sam 5 cylindrowy silnik, który jeździ w busach do dziś i żaden przebieg nie jest mu straszny. w ostatnim czasie była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i oringi zasilania listwy paliwowej. Samo turbo bez problemów. Co do samych wrażeń z użytkowania to zdecydowanie jest bardzo elastyczny. 5 biegowy automat zdecydowanie wart polecenia. Wnętrze świetnie zaprojektowane wizualnie i wykonane z dobrych jak przystało na mercedesa materiałów. Zdecydowaną wadą jest brak uchwytu na kubki z przodu, są one tylko w podłokietniku na tylnej kanapie. Układ kierowniczy ani zawieszenie nie należy do sportowych - jeśli ktoś takich szuka to trzeba celować w wersje AMG. . Samochód można pochwalić również za dobre nagłośnienie.
Nie żałuję wydanych pieniędzy, bo żadnym autem nie jeździło mi się do tej pory tak dobrze jak tym, a sylwetka jak dla mnie ponadczasowa.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
[l/100km]