Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes CLK W209 Coupe C209

Patryk, 4 lata temu
Silnik 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 283 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes CLK W209 Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Od ponad 3 lat jestem posiadaczem CLK w209 270CDI. Egzemplarz zakupiłem sprowadzony z włoch co pozwoliło uniknąć typowych dla tego modelu problemów z korozją. O wyglądzie nie ma co się rozpisywać - Jeśli ktoś czyta te opinie to zapewne to autko mu się podoba. Dla mnie było marzeniem z dzieciństwa. Ciężko dostać model w dobrym stanie - większość na rynku jest po poważnych stłuczkach i przebiegach. Jeśli ktoś szuka polecam uzbroić się w cierpliwość i odpuścić sobie autka poniżej 20tyś zł na chwile obecną. Silnik 2,7 CDI bardzo polecam, ma świetny stosunek spalania co do mocy i elastyczności w zestawieniu z tym autem. Biorąc pod uwagę spalanie na komputerze, to w trasie na dystansie 100km bez problemu schodzi do 5l przy spokojnej jeździe, jak mocno przyciskamy to pokaże 6.5l. W Mieście do 8l na krótkich dystansach. Do tego trzeba doliczyć sobie 1l, który komputer zaniża(sprawdzone). Spalanie śmiało można porównać do typowego benzynowego hatchbacka o pojemności 1.6l. Jeśli ktoś już upiera się na benzynę to najlepiej silniki od 3.2l wzwyż - duża moc i bezawaryjność. Wracając do mojego egzemplarza i awaryjności, która najbardziej nurtuje potencjalnych zainteresowanych. To autko nie jest najtańsze w eksploatacji. Mnie w ciągu ostatnich 3,5 roku naprawy kosztowały ok. 8tyś. Ale auto przy zakupie sugerowało na starcie, że będzie trzeba trochę dołożyć do zawieszenia i paru drobiazgów. Lwią część pieniążków pochłonęło zawieszenie, dodatkowo hamulce, regeneracja kolumny.W w209 pojawiło się sporo drobnych usterek, typu (przetwornica xenon, czujniki świateł, esp, czujnik w kolumnie, podajnik pasów, rygle w drzwiach, klapy nawiewu) i wiele innych, których tutaj nie upcham. Sam silnik jest bezawaryjny - jest to ten sam 5 cylindrowy silnik, który jeździ w busach do dziś i żaden przebieg nie jest mu straszny. w ostatnim czasie była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i oringi zasilania listwy paliwowej. Samo turbo bez problemów. Co do samych wrażeń z użytkowania to zdecydowanie jest bardzo elastyczny. 5 biegowy automat zdecydowanie wart polecenia. Wnętrze świetnie zaprojektowane wizualnie i wykonane z dobrych jak przystało na mercedesa materiałów. Zdecydowaną wadą jest brak uchwytu na kubki z przodu, są one tylko w podłokietniku na tylnej kanapie. Układ kierowniczy ani zawieszenie nie należy do sportowych - jeśli ktoś takich szuka to trzeba celować w wersje AMG. . Samochód można pochwalić również za dobre nagłośnienie. Nie żałuję wydanych pieniędzy, bo żadnym autem nie jeździło mi się do tej pory tak dobrze jak tym, a sylwetka jak dla mnie ponadczasowa.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes CLK W209 Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes CLK W209 Coupe C209