Silnik
: Bardzo żywotny, zrywny i ekonomiczny jak na taką pojemność. Stosunek mocy do nm w porzadku.
4,0
Całokształt
Dobry samochód!
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeśli chodzi o silnik to wiele słyszałem na ten temat i ponoć jest niezawodny, to mój pierwszy diesel, samochód kupiłem na codzień, robie dużo kilometrów. Słyszałem, że wtryski w tym aucie to rzecz chyba najrzadsza do wymiany, wierze, że nic poważnego sie nie wydarzy, motor żywotny, zrywny, spełnia moje oczekiwania, 400nm według mnie idealnie pasuje do tych 170km.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów w porzadku, Mercedes to Mercedes, nie przeciąga, pracuje rowno, trzeba o nią dbać, wymieniać olej, filtry, bo w przeciwnym razie naprawa od 5 tysiecy w gore..
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest ok, lecz ma bardzo twarde zawieszenie, każda dziurę czuć, ja po dziurach i spowalniaczach jeżdzę bardzo wolno, kupiłem go 4 miesiace temu i było wszystko ok, pojezdzilem po Wrocławiu i juz wymieniłem tuleje, drazek kierowniczy i koncówki drążka. Mimo, że oszczędzam go jak moge to zawieszenie dostaje po tyłku, a nie jest wcale takie tanie. Wymiana tuleji wahaczy, drążka kierowniczego i jednej koncówki tego drążka + robota + geometria - 900zl.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto jest komfortowe, mimo wszystko (zawieszenie) wygodne, miejsca z tylu jest wystarczajaco, wiecej niż w W208, ale dwóch rosłych facetów nie wsiądzie..
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Padła mi chłodnica i osuszacz w klimatyzacji, naprawa/wymiana (chłodnicza, osuszacz, filtr kabinowy itd) 1600zl.
Termostat jest ok, a mimo wszystko baardzo wolno sie zagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i psażera z przodu bardzo dobra, gorzej z tylu. Daje 4, ponieważ mi ma być wygodnie, a nie pasażerom :)
3,0
Wyciszenie
Tu jest wada tego samochodu, pojemność 2,7 powinna miec większą kulturę pracy, jest dość głośny, na zimnym i na ciepłym, nie ma różnicy, wyłączenie klimy nic nie daje. CLK 320cdi juz pracuje bardzo przyzwoicie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jezeli chodzi o ekonomiczność, na początku przed naprawa klimy spalanie na poziomie 7,5 to było dla mnie duzo, potrafiłem zejść do 5,7 na komputerze, trasa 57-6,5 l zależy od nogi, na bucie 180-200 km/h spalanie około 7l z kawałkiem. W miescie, w korkach potrafi dojść do 10,5 przy powolnym ruszaniu się i zimnym silniku, rozgrzany okolice 9-9,5 l. Ogólnie na baku, jeżdżąc głownie po miescie i dosłownie czasem na drodze poza miastowej robie +/- 700km. Tutaj duży PLUS. Gdyż de facto poprzednia Vectra 2,0T paliła minimum 13l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj o cenie się nie wypowiadam gdyż kupiłem 10-latka. Do 30 tysiecy kupi się bardzo ładny egzemplarz.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki zawsze są, części w miare przyzwoitej cenie, padł mi przepływomierz - 350zl.
Części zawieszenia nie są zbytnio drogie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj daje 4, ponieważ (dzieki Bogu) żadnych poważnych usterek nie odnotowałem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
[l/100km]