Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes CLK W209 Coupe C209

Radek, 11 lat temu
Silnik 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mercedes CLK W209 Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Brak awarii silnika oraz osprzętu, silnik optymalny do tego samochodu, niskie spalanie jak na taką pojemność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Brak komunikacji kluczyka z centralnym zamkiem
Silnik : Przepływomierz powietrza odmówił posłuszeństwa po 140tyś km
Przeniesienie napędu : Charakterystyczny głuchy stuk podczas wrzucania 1wszego biegu
4,0
Całokształt
Auto przywiezione osobiście z DE od 1właściciela bezwypadkowe o stanie licznika 90tyś km. Obecnie jak na 10letni samochód nie jest źle (użytkuję go przez 4 lata-80tyś km), zawsze mogłoby być lepiej, trzeba czasem w nim podłubać i wymienić kilka rzeczy, co wiąże się z mniejszymi lub większymi kosztami. Części pełno na rynku, w różnych kategoriach cenowych (jak kto woli). Gdyby nie podzespoły elektroniczne nie miałbym zastrzeżeń. Nie kupiłbym ponownie tylko ze względu na powiększającą się rodzinkę-brakuje drzwi z tyłu i ciężko zmieścić fotelik dla malucha ale dlatego jest E-klasa. Dla singli lub jako 2-3 samochód w rodzinie jak najbardziej polecam. Bezpieczny, komfortowy, przyjemnie w nim podróżować, silnik nigdy nie zawiedzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy punkt samochodu, brak jakichkolwiek usterek, jeden z najbardziej udanych silników MB,wysoka kultura pracy, wystarczająca moc do sprawnego poruszania się, nie jest sprinterem do 100km/h ale na trasie zapewnia bezpieczne i szybkie wyprzedzanie 400NM (czasem mam wrażenie, że od 100-200km/h przyspiesza tak samo jak od 0 do setki;)
4,0
Skrzynia biegów
Manual działa bezproblemowo, ocena 4 ze względu na hałas dobiegający z tylnego mostu podczas wrzucania jedynki (głuche puknięcie), nie jestem fanem upalania tylnych kół, pomimo tego od 140tyś km normalnego użytkowania słychać jakiś odgłos.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre trzymanie, wystarczające podczas szybkiej jazdy w zakrętach, jak na coupe komfortowo zestrojone zawieszenie, dobrze tłumi nierówności. Auto świetne na długie trasy, zapewnia doskonały komfort przy wysokich prędkościach. Nie męczy kierowcy ani pasażerów.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra zarówno do przodu jak i do tyłu. Bardzo dobre czujniki parkowania w porę sygnalizują przeszkodę.
5,0
Ergonomia
Wszystko w najlepszym porządku. Ogromny bagażnik jak na coupe.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj nie popisano się z termostatem, ciągle niedogrzany silnik, termostat w moim przypadku wytrzymuje 2 lata max, być może miałem pecha przy kupnie (2krotenie wymieniany na oryginalny w ASO). Klima wydajna, nawiewy mocne również dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Świetne podgrzewane siedzenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu wystarczająca, z tyłu jak na coupe doskonale.
4,0
Wyciszenie
Wersja Avantgarde więc do 160km/h brak jakichkolwiek odgłosów w kabinie, nie słychać silnika oraz powietrza opływającego auto, ok 200km/h nie można narzekać, pomruk silnika oraz dźwięk opływającego powietrza bardziej słyszalny. Wieloma autami jeździłem ale tutaj wyciszenie jest bardzo dobre.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kolejny mocny punkt to zużycie paliwa, przy takich osiągach oraz wadze auta, jest po prostu świetnie, w trasie ideał, na mieście gdy nie szalejemy ze świateł lepiej niż dobrze, nawet ciągłe pałowanie nie pozwala zużyć więcej niż 9,5l oleju napędowego na 100km. Niestety komputer pokazuje swoje mega optymistyczne dane (zawsze sporo zaniżone). Podaję realne spalanie zmierzone podczas tankowania z przeliczeniem na ilość pokonanych km, więc miasto (lekka noga)-7,8l/100km zima. 7,0l/100km lato. Miasto (ciężka noga)-9,2l/100km zima. 8,2l /100km lato. Trasa do 90km/h 5,7l/100km. Do 140km/h 6,2l/100km, do 170km/h 7,5l/100km, ok 200km/h i w górę 9-9,5l/100km. Jest to dobry wynik moim zdaniem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Na minus-Ogromna utrata na wartości. Zbyt wiele drobnych usterek jak na swoją cenę. Plus-komfort pod każdym względem taki jak być powinien. Trwała skóra na siedzeniach, auto ma 10 lat a w środku jakby niedawno zjechało z linii produkcyjnej (jak kto dba ale ciężko go zniszczyć). Mój egzemplarz z oryginalnym lakierem więc żadnych problemów z blacharką
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie podzespoły elektroniczne, zimne luty na kostkach, brak możliwości diagnozy komputerowej konkretnej usterki-impuls wywalający błąd komputera (takie za przeproszeniem dupsy nękające samochód), zbyt wiele tego by wymieniać... np: nieszczęsne termostaty lub wyrabiająca się kostka kierunkowskaza..śmieszne rzeczy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak problemów z silnikiem i jego osprzętem, gdyby nie płyny i filtry nie trzeba otwierać maski. Raz zdarzyła się usterka przepływomierza (standard), tarcze hamulcowe (po 150tyś km normalne), klocki hamulcowe w zależności od stylu jazdy. Tuleje wahaczy, drążek, stabilizator(niestety nasze drogi)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes CLK W209 Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes CLK W209 Coupe C209