Inne
: Prezencja auta na najwyższym poziomie mimo upływu lat. Szyby bez ramek i słupka środkowego wzbudzają podziw.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: skrzynia biegów
Zawieszenie
: delikatne zawieszenie przednie (identyczne z w203)
Układ elektryczny
: drobiazgi
3,0
Całokształt
Auto nietuzinkowe i dające wiele satysfakcji z jazdy. Mimo wielu usterek i problemów które potrafią zrujnować portfel nadal bardzo je lubie.
Szukałem tego egzemplarza 3 miesiące. Auto sprowadziłem osobiście z Niemiec. Stan techniczny zaraz po przyjeździe do Polski oceniałem na idealny. Niestety po prawie 2 latach eksploatacji auto zaczęło się psuć i co najdziwniejsze w tej klasie samochodu pojawiło sie skrzypienie i trzeszczenie tapicerki na nierównościach. Poprzednie BMW e39 pomimo prawie 300tys przebiegu po Polskich drogach nie miało takich irytujących mnie problemów.
Miał być silnik benzynowy + instalacja lpg jest diesel. Kultura pracy jak i spalanie w tej 5 cylindrowej jednostce oceniam na 5 z plusem! Silnik już w serii posiada wystarczająca moc do sprawnego przemieszczania się po polskich drogach. W aucie zainstalowany został chip zwiększający moc do 209km i prawie 500nm! Auto zaczęło jeździć już znacznie przyjemniej a spalanie tylko nieznacznie wzrosło. Niestety mimo wykonania usługi w profesjonalnym i renomowanym serwisie zajmującym się tematyką chip tuningu i zapewnieniom tunera ze program jest bezpieczny, skrzynia wytrzymała tylko 10tys km i nadaje się do wymiany. Odradzam wszystkim wykonywanie tego typu zmian w tym modelu. Odczucia z przyrostu mocy świetne lecz koszta nowej skrzyni są zabójcze:( Z tego co wiem nie jestem odosobnionym przypadkiem a takie awarie w tym modelu zwłaszcza po chipie zdarzają się często. Autko jeszcze posłuży mi jakiś czas i pomyśle o zmianie na jakieś solidniejsze i młodsze. Polecam dla osób o grubym porfelu:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy jak i spalanie w tej 5 cylindrowej jednostce oceniam na 5 z plusem! Silnik już w serii posiada wystarczająca moc do sprawnego przemieszczania się po polskich drogach. W aucie zainstalowany został chip zwiększający moc do 209km i prawie 500nm! Auto zaczęło jeździć już znacznie przyjemniej a spalanie tylko nieznacznie wzrosło. Niestety mimo wykonania usługi w profesjonalnym i renomowanym serwisie zajmującym się tematyką chip tuningu i zapewnieniom tunera ze program jest bezpieczny, skrzynia wytrzymała tylko 10tys km i nadaje się do wymiany. Odradzam wszystkim wykonywanie tego typu zmian w tym modelu. Odczucia z przyrostu mocy świetne lecz koszta nowej skrzyni są zabójcze:( Z tego co wiem nie jestem odosobnionym przypadkiem a takie awarie w tym modelu zwłaszcza po chipie zdarzają się często.
2,0
Skrzynia biegów
Było dobrze dopóki się nie rozleciała:(
Masa elektroniki = koszta koszta koszta....
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie jak przystało na sportowego mercedesa świetne. Fajny kompromis pomiędzy wygodną limuzyną a sportową bryką. Jednak czasami odczuwam pewne braki pewności szybszego wejścia w zakręt po poprzedniej e39
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety auto długo się nagrzewa, wymieniono termostat i jakiś czujnik lecz problem powolnego nagrzewania i niedogrzania silnika w czasie jazdy pozostał
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest całkiem przyjemnie i mimo moich wymiarów 193cm nie odczuwam żadnego dyskomfortu.
4,0
Wyciszenie
Troszkę huczą uszczelki drzwi zwłaszcza przy niższych temperaturach. Do 150km/h jest całkiem przyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi elektryczne. Dość słabe przednie zawieszenie. Wymieniałem już 2 razy kpl wahaczy.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów która mimo swej świetnej pracy jest bardzo delikatna.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
[l/100km]