Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes CLK W209 Coupe C209

Zegarmistrz, 7 lat temu
Silnik 5.0 V8 (500) 306KM 225kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 106 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes CLK W209 Coupe C209 5.0 V8 (500) 306KM 225kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskoczyło mnie, że całościowo jest to tak dobry samochód. W swoim czasie CLK500 przegrywał porównania z BMW 335i czy Audi S5, które może i potrafią być troszkę skuteczniejsze na torze czy w próbach typu slalom ale całościowo są według mnie gorszymi samochodami. W209 w czasach gdy był produkowany często wybierały kobiety. I jak tu nie docenić kobiecej intuicji jeśłi tylko okrasi się ją widlastą ósemką :)
5,0
Całokształt
Ma wszstko na czym mi zależy w samochodzie dla przyjemności: osiągi, akceptowalny komfort, świetne wykończenie, bardzo dobre hamulce i zawieszenie, świetne brzmienie silnika i nienatarczywy wydech, wystarczająco szybką i pancerną skrzynię biegów.
Wrażenia
5,0
Silnik
M113 czyli połączenie osiągów i solidności - do tego świetne brzmienie i mega elastyczność.
5,0
Skrzynia biegów
Na codzień używam ustawienia W czyli nominalnie na zimę bo lubie jak biegi są zmieniane przy nieco niższych obrotach. Przy ustawieniu S silnik dokręca się do czerwonego pola przy kick-downie. Można zmieniać biegi sekwencyjnie ale korzystam z tego bardzo sporadycznie. Skrzynia oczywiście mogłaby być ciut szybsza ale nie jest to mankament przez który odjąłbym całą gwiazdkę (no może pół) poza tym jest to bardzo wyrzymała konstrukcja. W silnikach V12 była montowana nawet wtedy gdy Mercedes miał juz przekładnię 7G tronic.
5,0
Układ jezdny
Bardzo zwarty i przewidywalny, a przy tym nieprzesadnie twardy. W209 nawet z V8 to nie jest supersportowe auto do tego relatywnie prosta i solidna konstrukcja nie generuje abstrakcyjnych kosztów tak jak wynalazki w rodzaju ABC z modelu CL albo SL.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak słupka B daje wrażenie trochę jak z kabiny myśliwca ;). Jak na Coupe (kilkoma jeździlem) widoczność jest bardzo dobra, a w parkowaniu pomagają czujniki przód-tył (lepiej je mieć w każdym coupe)
4,0
Ergonomia
Jeśłi chodzi o podstawowe elementy tzn fotele, kierownica, podłokietniki to jest doskonale. Zastrzeżenie miałbym do ulokowania bardzo wielu funkcji po jednej stronie kierownicy i do obsługi elektroniki - za dużo poziomow menu. No ale takie to były czasy:) Brakuje tez cupholdera z przodu - można go mieć zamiast schowka na monety w desce rozdzielczej ale można to było sensowniej rozwiązać. Ogólnie jednak jest fajnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Całkowicie bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na coupe miejsca jest wystarczająco dużo, a jak na niezbyt wielkie coupe nawet bardzo dużo. Na plus spory bagażnik ze składanymi oparciami tylnych siedzeń i otworem do przewozu np nart.
5,0
Wyciszenie
Dla nie których to wada, ale wtedy zmieniają wydech na AMG i też są zadowoleni. Ja wolę słuchać mechanicznego dźwięku silnika V8 i z pewnością pozostanie seryjny wydech.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naturalnie są oszczędniejsze silniki ale jak na V8 i ponad 300KM to trudno narzekać na zużycie paliwa. Mercedes to popularna marka w Polsce, a CLK z mniejszymi silnikami tez trochę jeździ więc dostęp do części i serwisu jest OK. Poza tym auto jest bardzo solidne - postęp w stosunku do W208 jest duży.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy zakupie bardzo zadbanego egzemplarza co dzięki reputacji modelu W209 jest dziś jak najbardziej możliwe ten parametr wychodzi znakomicie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.0 V8 (500) 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes CLK W209 Coupe C209