Silnik
: Silnik to dla mnie mistrz. V8 i 460NM dostępne od 2700 obrotów w wolnossącym silniku. Po mieście wyprzedzam większość innych aut spod świateł nie przekraczając 2 tys obrotów.
5,0
Całokształt
Mercedes to klasa samo w sobie. Nie wiem czy zdecyduje się na inne auto :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Prawdziwie pancerne i mocarne V8. Duża pojemność, duży moment to jest to.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia idealnie dopasowana (mam 7G). Zdecydowanie szybciej redukuje biegi niż 5G, a w sprincie 0-200 zyskuje się ok 2s.
4,0
Układ jezdny
Mercedes, co tu dużo mówić. Na początku myślałem, że zawieszenie jest za miękkie na zakręty, a później spojrzałem na aktualną prędkość...
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby na plus. Na minus małe lusterka. Przydają się czujniki z przodu i z tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja sprawdza się idealnie, tym bardziej, że można niezależnie regulować nawiewy, a nie tylko temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwsze coupe, jakim jeździłem, do którego wchodzą 4 dorosłe osoby i mogą jechać w długą podróż w komfortowych warunkach.
5,0
Wyciszenie
Przy 250km/h jest 4500 obrotów. Tyle w temacie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co tylko paliwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko znaleźc alternatywe w podobnej cenie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem czujnik parkowania zwariuje, czasem command się włącza 2 min. Szwankująca elektronika w MB z tych lat to nie mity.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie 0.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.0 V8 (500) 306KM 225kW
[l/100km]