Inne
: Jakość wykonania, Oszczędność silnika, to że ten samochód się nie starzeje. Lata mijają a nie traci uroku, jakości.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Twarde silientbloki (albo ja po jakichś kiepskich drogach jeżdzę)
5,0
Całokształt
Jak na coupe to bardzo funkcjonalny samochód. Bardzo dobre wygospodarowanie przestrzeni w środku. Idealne dla 2 dorosłych + 2 dzieci. (Jeśli będą tolerować wysiadanie przez przednie drzwi)
Wrażenia
5,0
Silnik
M271 to konstrukcja sprzed około 15 lat. Jak patrzę na konstrukcje współczesne, to owszem są lepsze, ale nieznacznie. Jadąc autostradą 140km/h mam spalanie 7.5 litra, z klimatyzacją i dwoma osobami i pełnym bakiem. Testy robiłem wielokrotnie, głównie podróżując po autostradach na wakacje. To naprawdę świetlny rezultat kiedy silnik 15 letni wciąż potrafi być ekonomiczny i przyzwoicie dynamiczny. Nie jest to rakieta, bo to "tylko" 163 konie, ale jak ktoś nie planuje wyścigów spod świateł, to te 9,5 sekund do setki zupełnie wystarczy
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest ok, ale mogłaby trochę szybciej zmieniać biegi. Też przydałoby się wiecej przełożeń (a moim automacie jest 5)
3,0
Układ jezdny
Liczyłem na bardziej komfortowy układ jezdny. Niestety mi trafiła się opcja tzw 486 - "Sports suspension". Jak droga jest ok, to jest super. Jak nie jest ok, to płaczę. To co ważne w takiej sytuacji to dbanie o wszelkie gumowe elementy typu silientblock, odbojniki. Po latach guma twardnieje i samochód każdą dziurę przenosi na nadwozie. Dobry mechanik da radę.
Komfort
4,0
Widoczność
Super widoczność na boki (nie ma słupka B). Do przodu ok. Do tyłu też nie najgorsza.
4,0
Ergonomia
Mogłoby dać się trochę lepiej wyregulować podparcie kolan, ale i tak jest bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Auto szybko się nagrzewa w zimie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dla osób o normalnej budowie miejsca jest wystarczająco. Dla osób bardziej pulchnych będzie ciasno. Z tyły mogą podróżować osoby raczej drobne (np dziewczyny), albo dzieci. Duży facet z tyłu będzie miał trochę ciasno, Choć kiedyś przewoziłem kolege co miał posturę podobną do Andrzeja Gołoty i dał radę wejść (i wyjść :))
4,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze. Auto na autostradzie przy 130-150 jest dobrze wyciszone. Ja jeszcze dodatkowo zainwestowałem w ten temat i jest jeszcze ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik M271 wymaga dbania o rozrząd - a to droga sprawa (najdroższy wariant to około 6000, najtańszy (tylko łańcuch) około 1500. Auto jest jednak niezawodne jak się o nie dba. Do tej pory przez 5 lat użytkowania miałem tylko alternator do wymiany (zregenerowałem) i elementy zawieszenia ulegające zużyciu. Niektóre elementy osprzętu silnika regenerowałem zanim same się o to upominały.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem moje CLK za chyba najwyższą kwotę jaką oferowali sprzedawcy, ale było warto. Auto jest naprawdę w bardzo dobrym stanie - a już na pewno jak na swój wiek (aktualnie to już 12 lat).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzyły mi się tylko 2 drobne usterk przez 5 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
[l/100km]