Przeniesienie napędu
: Większość zalet i wad (niewielkich) umieściłem wyżej.
Podsumowując- uwielbiam moją Merci!
5,0
Całokształt
Auto zdecydowanie wyróżniające się na polskich drogach, przykuwające wzrok swoją piękną sylwetką. Nadwozie coupe, po opuszczeniu wszystkich szyb (nie ma bocznego slupka) staje się niemalże kabrioletem (ze sztywnym dachem). No po prostu cudo! Genialne wlaściwosci jezdne, pozwalają na kontrolowane w pełni szaleństwo na zakrętach. Sama przyjemność! Wnętrze uosabia luksus- materiały świetnej jakości: kremowa skóra na siedzeniach, skóra pofałdowana na bokach auta, bardzo przyjemne w dotyku plastiki, kierownica za wstawkami drewnianymi. To wszystko powoduje, że auto jest nad wyraz eleganckie, piękne, wzbudzające niekłamany podziw.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niestety silnik 1,8 kompresor 163 KM to najsłabszy punkt tego samochodu. Nie dość, że brzmi zupelnie nierasowo, niczym silnik jakiegoś urządzenia AGD, to jego osiągi są tylko przeciętne, wystarczające niewymagającemu kierowcy. Ja lubię jazde dynamiczną, więc takie osiągi mi nie wystarczają. Do jazdy miejskiej lub spokojnej pozamiejskiej w zupełnosci wystarczy.
Poza tym apetyt na paliwo jest spory (miasto ok.14-15l/100km, poza miastem- jazda spokojna 8l/100km, dynamiczna 9-10l/100km
5,0
Skrzynia biegów
Automat zmienia biegi niemalże bezszelestnie, jazda z nim w mieście to sama przyjemność.
5,0
Układ jezdny
Po prostu rewelacyjny. Pokonywanie zakrętów pod pełną kontrolą. Wielka radość z jazdy, gdy moc silnika przenoszona jest na tylne koła. Nieustający "banan na twarzy"
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, manewry dodatkowo ułatwiają czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
4,0
Ergonomia
Za kierownicą czuję się bardzo dobrze.
Wszystkie przyciski na swoim miejscu, bardzo czytelne wskaźniki i zegary- podświetlone wyglądają pięknie!
Bagażnik, jak na tę wielkość samochodu duży.
Gorzej zdecydowanie z ergonomią wsiadania na tylne siedzenia. Ta czynność jest po prostu utrudniona.
Na co dzień CLK to auto zdecydowanie dla 1 lub 2 osób.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami przednia szyba nadmiernie paruje.
Co roku muszę uzupelniać czynnik w układzie klimatyzacji (źródła ubytku nie można zlokalizować)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo, z tylu zdecydowanie mało.
Ale nie narzekajmy- w końcu jest to nadwozie coupe.
4,0
Wyciszenie
Przy obrotach silnika pow. 4tys/min robi się głośno.
Na szczęście rzadko wchodzimy na takie obroty.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania (eksploatacja) są normalne.
Nie doświadczyłem awarii, więc nie mam zdania na temat kosztów napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobre...pod warunkiem zakupu na rynku wtórnym. Decydującym czynnikiem jest stan techniczny w momencie zakupu. Ja kupiłem w stanie niemal idealnym, bezwypadkowy, z przebiegiem 85tys. km...i cioeszę się bezawaryjną jazdą
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uzupełniianie czynnika w klimatyzacji co rok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
[l/100km]