Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes CLK W208 Coupe C208

Kamil_N, 4 lata temu
Silnik 4.3 279KM 205kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mercedes CLK W208 Coupe C208 4.3 279KM 205kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Linia klasyczna i ponadczasowa, która nie może się nie podobać. Zdecydowanie ma swoją duszę. Jak dla mnie samochód rewelacyjny, dobrze spasowany i wykonany dużo lepiej niż niejedno dużo nowsze z grupy VAG czy innych. Początkowo patrzyłem na BMW E46 coupe, którym też miałem okazję jechać, ale na szczęście mi przeszło w momencie, gdy wsiadłem do Mercedesa. Samochód jak na 20 lat na karku jest mega komfortowy i przyjemnie się prowadzi, typowe granturismo, które lubi długie trasy. Sprawia wrażenie solidnego i dużo droższego, jeśli jest zadbany i zwraca uwagę mimo wszystko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to zdecydowanie najlepszy punkt. Nie ma nic lepszego niż klasyczne, proste i porządne V8, Samochód zbiera się bardzo dobrze, świetna reakcja na gaz i w zasadzie do V-max jedzie bez zająknięcia, elastyczność na autostradzie świetna, przyspiesza jak na zawołanie. Dźwięk z pięknym basowym pomrukiem, podczas spokojnej jazdy praktycznie go nie słychać, a jak się zrobi dodatkowo układ wydechowy to już jest bajka, do tego przy wkręcaniu na obroty efekt potęguje dźwięk wiskozy spod maski, który słychać jakby zbierał się tajfun.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów typowa jak w Mercedesie - leniwa. Przy spokojnej jeździe jest bardzo komfortowa i płynnie zmienia biegi, co jest zaletą. Troszkę gorzej jak jedzie się dynamicznie. Przy kickdown zrzuci bieg, choć czasem trzeba jej pomóc za pomocą tiptronica. Przy manualnej zmianie czuć duże opóźnienie. Podczas jazdy serpentynami czasami ma się wrażenie, że zapomina zmienić biegi, ale to jest spowodowane baaaaardzo długą dwójką. Dużą zaletą jest, że w trybie manualnym nie zmieni sama biegu i można się też pobawić.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo pewnie i przewidywalnie. Zawieszenie seryjne jest w porządku, jedynie szersze felgi AMG i dobre opony, bardzo dobrze trzyma się zakrętów. Bokiem jak trzeba to poleci bardzo posłusznie i łatwo daje się kontrolować. Układ kierowniczy trochę sprawia wrażenie gumowego, co jednak ma zaletę w wysokich prędkościach, daje poczucie pewności, nawet przy nerwowych reakcjach kierownicą samochód jedzie gdzie chcemy bez nerwowego wypadania z toru jazdy.
3,0
Karoseria
Tu niestety Mercedes się nie postarał, trzeba uważać na rudą, te które jej nie mają to już raczej były robione. Czasem trzeba coś naprawić. Warto zwracać na to uwagę i dbać, a wszystko będzie w porządku i nie jest tak strasznie jak czasem można poczytać.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na coupe, spodziewałem się dużo gorzej, na boki jest w porządku, do przodu również, no i gwiazda na masce też pomaga, jeśli są czujniki to nie ma problemu z cofaniem, ale bez nich trzeba wyczuć samochód bo tył zachodzi tak, że nie widać końca w lusterkach ani szybach.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, intuicyjnie poukładane i pod ręką to, czego potrzebujemy, wnętrze poza kilkoma drobnymi mankamentami bardzo dobrze spasowane, wszędzie skóra albo dobre, miękkie materiały, tam gdzie u innych twardy plastik, tu mięciutko i przyjemnie, do tego prawdziwe drewno dodaje szyku. Nawet z tyłu wszędzie miękko i skóra.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zasadzie to wsiadam, ustawiam jak mi potrzeba i jest temperatura jaką potrzebuję praktycznie od razu, szybko się nagrzewa w zimie, szybko chłodzi w lecie i jest przyjemnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca, szeroko i wygodnie, z tyłu bardzo miło się zaskoczyłem, naprawdę jak na coupe jest sporo miejsca i da się wygodnie siedzieć, dużo lepiej niż konkurencja.
5,0
Wyciszenie
Wygłuszenie naprawdę na wysokim poziomie, zamykając wszystkie szyby jest bardzo cicho. Dopiero przy prędkościach 160 wzwyż słychać coraz większy szum z bezramkowych szyb.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prosta konstrukcja silnika, części nie są drogie. Spalanie średnio 15 litrów trochę jest ale za taką przyjemność to w niczym nie przeszkadza, a przy dobrej instalacji LPG w zasadzie kosztowo wychodzi jak inne tanie nudne auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę mamy dużo lepiej wykonany, solidny samochód niż wiele nowszych i dużo droższych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami zdarzy się jakaś drobna usterka, typu padnięta dodatkowa pompka wody, czy drobny wyciek oleju (najczęściej spod pokryw zaworów, gdzie uszczelki za grosze, albo z chłodniczki oleju). Jak dotąd wszystko dało się łatwo i tanio naprawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd żadnych problemów.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes CLK W208 Coupe C208