Silnik
: Do tej pory nie miałem samochodu z mechanicznym doładowaniem. Jestem mile zaskoczony pracą silnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Trzeba pilnować stanu blacharsko lakierniczego a wtedy poczciwy Mietek będzie służył długo i dzielnie.
5,0
Całokształt
Dysponowałem budżetem 10 tyś. zł. Chciałem samochód w rozsądnych kosztach eksploatacji, który będzie cieszył oko i Mercedes spełnia te warunki doskonale. Pierwszym wyborem miało być BMW ale niestety większość egzemplarzy była "dotknięta wiejskim tuningiem" Po wykonaniu poprawek lakierniczych samochód cieszy oko i wygląda bardzo elegancko pomimo swojego wieku, ponadto jest bardzo wygodny i w tej wersji silnikowej w miarę ekonomiczny.
Wrażenia
5,0
Silnik
To moje pierwsze doświadczenie z silnikiem z kompressorem. Silnik bardzo równomiernie rozwija moc od dolnego do górnego zakresu obrotów. W porównaniu z elektronicznie sterowaną sprężarką odpada chłodzenie po dynamicznej jeździe. Pomimo wieku i przebiegu silnik się zużywa nadmiernie oleju oraz pracuje nadspodziewanie cicho.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów OK. W mojej ocenie zbyt krótkie 1-szy i 2-gi bieg ale jest za to 6-ty bieg co w dwudziestoletnim samochodzie wcale nie jest takie powszechne. Pomimo przebiegu i wieku biegi wchodzą bez problemów.
5,0
Układ jezdny
Tu jak w porządnym Mercedesie z przełomu XX i XXI wieku. Samochód jest bardzo komfortowy pomimo faktu, iż zawieszenie CLK jest trochę twardsze w stosunku do E klasy.
4,0
Karoseria
Karoseria prezentuje ponadczasową elegancję. Długi przód, krótki tył, niby auto na płycie C-klasy ale bliżej mu do E-klasy, troszkę zakłócone proporcje ale nadal wygląda to atrakcyjnie w mojej ocenie. Odjąłem gwiazdkę ze względu na zadarty tył który mocno ogranicza widoczność podczas cofania oraz opornie zamykające się drzwi.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dla osoby wysokiej z przodu trochę ograniczona bo samochód sam w sobie jest niski o długim przodzie i mocno opadającej szybie, natomiast jak już pisałem tył pojazdu zadarty ku górze co ogranicza cofanie.
4,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie trzeba, dla nowych użytkowników trzeba przyzwyczaić się do dźwigni zespolonej po lewej stronie. Odjąłem gwiazdkę za brak regulowanej kolumny kierownicy w standardzie. Bardzo łatwy dostęp do wymiany żarówek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje jak trzeba. W wersji Elegance wydajna automatyczna dwustrefowa klimatyzacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to zazwyczaj bywa w samochodach typu coupe, z przodu pełen komfort z tyłu wyżsi pasażerowie będą mieli kłopot z kolanami i nisko opadającą linią dachu.
5,0
Wyciszenie
Jak na ten wiek pojazdu spokój i cisza w kabinie. Jednak jak to bywa w samochodach z drzwiami bez ramek podczas jazdy powyżej 140 km/h potrafi dmuchnąć szczególnie przy wymijaniu z większym pojazdem na wysokości słupka B.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania na umiarkowanym poziomie, choć mogą się zdarzyć części dostępne tylko w oryginale a to oznacza, że trzeba będzie się pofatygować do ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak na Mercedesa mega drogo nie jest, jednak na jakość mocno pływają problemy z korozją z egzemplarzami z tego okresu. Ale jak dbasz tak masz...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nadzwyczajnego poza przetartym przewodem podciśnienia oraz przepaloną żarówką się nie wydarzyło. Zawsze dojeżdża do celu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Kompressor 163KM 120kW
[l/100km]