Samochód stworzony do jazdy po autostradach. Bardzo dobrze wykończony i solidny. Zbudowany mechaniczne pod wieloma względami, jeszcze według starych zasad. Z tym silnikiem wystarczająco mocny do swobodnego wyprzedzania na trasie. W mieście samochód z wielu względów nie sprawdza się najlepiej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dobrze ciągnie już od niskich obrotów, a powyżej 3,500 odczuwalna jest dodatkowa porcja mocy. Zachowane jest przy tym wrażenie liniowego przyspieszania. Silnik jednak nie wkręca jest najbardziej żwawo, a sama reakcja na dodanie gazu jest nienajlepsza.
2,0
Skrzynia biegów
To auto stworzone raczej do automatycznej skrzyni biegów. Manual jest toporny i nie daje radości z użytkowania. Dwa pierwsze biegi są za krótkie. Za to 6 bieg przydaje się w trasie i w takich warunkach gdy nie musimy zbyt często operować lewarkiem to da się z tą skrzynią żyć.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie to bardzo mocny punkt tego samochodu. Jest twarde, ale zachowuje stabilność przy gwałtownych manewrach oraz szybkiej jeździe autostradowej. Auto prowadzi się pewnie, ale po równych drogach. Na dziurach i koleinach czuć i słychać sztywność konstrukcji.
Komfort
2,0
Widoczność
Do tyłu kompletnie nic nie widać i nie wiadomo gdzie kończy się samochód. Parkowanie jest przez to utrudnione.
3,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki są w zasięgu ręki, natomiast ich rozmieszczenie jest momentami kompletnie nie intuicyjne. Same w sobie też działają na odwrót niż powinny. Najbardziej użyteczne są schowki w drzwiach i pomieszczą pół litrową butelkę wody oraz parę drobiazgów. Pod względem praktycznych rozwiązań we wnętrzu CLK nie może się za bardzo niczym szczególnym pochwalić, posiada w tym względzie nawet pewne braki, warto jednak wspomnieć o dość dużym, dwukomorowym, podświetlanym schowku umieszczonym w wygodnym podłokietniku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się nagrzewa i tak samo chłodzi. Jest dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Łatwo zająć w CLK wygodną pozycję za kierownicą pomimo tego, że ta, regulowana jest tylko w jednej płaszczyźnie przód-tył, a fotele nie posiadają regulacji podparcia odcinka lędźwiowego(kwestia wyposażenia).Pasażerowie z tyłu mają zaskakująco dużo miejsca na nogi, ale już mniej na głowę. Z przodu miejsca jest wystarczająco, ale na boki za bardzo się nie porozpychamy.
4,0
Wyciszenie
Gdyby nie szumy dobiegające z uszczelek spowodowane drzwiami bez ramek, byłoby doskonale.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania wyższe niż w przeciętnym samochodzie, ale nadrabia to w miarę niezawodnością. Jest dobry dostęp do części oraz wiele firm produkujących zamienniki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc jak dobrze zbudowany samochód kupujemy w relatywnie nie wielkich pieniądzach stosunek jakość/cena wypada dość korzystnie. Problemem mogą okazać się późniejsze wydatki jeśli trzeba będzie dokonać poważniejszych napraw.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak już pisałem wcześniej samochód jest solidny i sprawia wrażenie porządnego. Wszystko jest w nim ciężkie i masywne, a zatem nie ma tendencji do samoczynnego rozkręcania się czy psucia. Drobne usterki rzadko się zdarzają.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tym wypadku wszystko zależy jaki kupimy egzemplarz i jak będziemy o niego dbać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Kompressor 163KM 120kW
[l/100km]