Zawieszenie
: Prowadzi się naprawdę rewelacyjnie! I pierwsze naprawy zawiechy zaczęły się przy przebiegu 245tys.km. i mimo wielowachaczowego układu nie spustoszyły portfela.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Cewka zapłonowa
Silnik
: Uszczelka pod głowicę
Inne
: Te wredne żarówki pokręteł;-) ale groszowe kwoty
5,0
Całokształt
Gdyby wykluczyć te 3 powyższe usterki to zdecydowanie byłoby 5. A tak jest 5 z dużym minusem. Generalnie jestem z auta zadowolony, ale moim następnym nie będzie Mercedes, tylko... spróbuję przygody z BMW -330 Ci e46 2003 r.
Chociaż nie wykluczam, że kiedyś nie wrócę do Mercedesa i np. jako drugie auto, na weekendowe przejażdżki -Mercedes CL 500 2002-2004 r.:-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Piękny Mercedes, który prowadzi się (w wersji Sport) niemal tak dobrze jak BMW 3 -wiem co pisze, bo jeździłem trochę 3 e46, a na pewno lepszy w prowadzeniu (stabilniejszy i lepiej trzyma na zakrętach) niż C klasa W203 w wersji Avantgarde -taki mają rodzice, więc też mam porównanie.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi miękko i pewnie (manual). Nigdy nie było sytuacji, żeby zazgrzytała, itp. Wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu ok.220-230 tkm.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie super! Trzyma na zakrętach naprawdę jak BMW, w wersji Elegance podobno jest bardziej miękki i \"przechylny\", ale ja mam wersję Sport. Z drugiej strony komfort jest na tyle wysokim poziomie, że wielu moich znajomych, którzy nigdy nie jechali Mercem jest pod wrażeniem;-)
Jak dla mnie -układ jezdny to największa zaleta tego auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Całkiem dobra. Mam 197 cm. wzrostu, więc siedzę dosyć wysoko (mimo niskiego zamontowania fotela) i nie narzekam.
5,0
Ergonomia
Może wynika to z faktu, że zdarza mi się jeździć więcej niż jednym modelem Mercedesa (rodzice C W203, siostra B, druga siostra nowe A) ale naprawdę w tym aucie wszystko jest pod ręką, a scalenie kierunków i wycieraczek w jednej dźwigni to bardzo udany pomysł.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nie ma klimy (kupowałem używany w przeciwieństwie do reszty rodziny:-)) i wychodziłem z założenia, że czego nie ma to się nie zepsuje;-) Poza tym nie robię długich tras latem a wentylacja i szyberdach wystarczają. Często przepala się podświetlenie pokręteł, ale ten typ tak ma -koszt 1,50zł. za żarówkę;-) raz na pól roku.
Zimą przy -20 st. C grzeje już po 2-3 km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu super. Ale przy moim wzroście z tyłu wejdzie tylko dziecko (którego na razie nie mam;-))
Zresztą nie kupiłem tego auta, żeby jeździć z tyłu albo robić za taksówkę.
5,0
Wyciszenie
Kolejna rewelacja. Silnika nie słychać do prędkości w Polsce zabronionych;-) Uszczelki w bezramkowych drzwiach świszczą powyżej 180 km/h.;-) albo przy otwartym szyberdachu już trochę wcześniej. Ogólnie można tym autem podróżować 200 km/h. i normalnie rozmawiać:-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2 litry muszą coś tam spalić. 1,4 to nie jest. W mieście pali mi 10-12 l. latem i 12-13 l. zimą przy normalnej jeździe (do 3-3,5tys.obrotów) jak się wdepnie i ciągnie do 6tys. to spali 15-16 i więcej, ale po co tak katować silnik. Na trasie pali 7-7,5 l. także przy normalnej jeździe (ale zawalidrogą nie jest). Srednie spalanie przy mojej jeździe wynosi 9,2-9,3l./100 km. Przeglądy okresowe robię w ASO MB, może i wyrzucam na każdym przeglądzie 100 zł. w błoto, ale dbam o swoje auto, jest wpis w książce serwisowej i robią to fachowcy. Niektóre naprawy też robię w ASO, ale ceny zawsze sprawdzam, gdzie wychodzi korzystniej. Np. ostatnio wymieniałem komplet klocków hamulcowych przód-tył wraz z czujnikami -koszt w ASO (oryginały) wraz z robocizną 430 zł. Niezależny mechanik 400 zł. (zamienniki)
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto na swój wiek nie jest tanie w zakupie (mam na myśli tutaj zadbane egzemplarze a nie totalne \"wydymańce\") ani w utrzymaniu, ale jak się jest kawalerem i zarabia blisko średniej krajowej to nie ma z tym problemu;-) Ale w końcu jest to Mercedes i to jeden z najpiękniejszych modeli, jakie ta marka wypuściła na rynek i jeden z najwolniej starzejących się. Linia nadwozia jest przepiękna i naprawdę można ją pokochać. Nowy CLK C209 już takiej linii nie ma i tylko dlatego zdradzę go z BMW;-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów (dla mnie są to naprawy do kilkudziesięciu zł.) to przepalanie się żarówek od pokręteł wentylacji. Czasami zacinał się szyberdach, ale pomogło porządne przesmarowanie, więc żadna to usterka.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z jednej strony auto (odpukać) nigdy mnie nie zawiodło na trasie, ani nie było problemów z odpaleniem po tygodniowym postoju na -25 st. mrozie. Ale z drugiej strony po sprowadzeniu auta do Polski zrobiłem nim ponad 50tys. km (kupione w Niemczech z przebiegiem 203 tys. km. z książką serwisową -ostatni przegląd przy 201tys. km. w ASO) i wymieniłem:
-przepływomierz masowy -1350 zł. w ASO (Uszkodzony jeszcze w Niemczech i wiedziałem o tym kupując auto, więc praktycznie wliczyłem to w koszt zakupu auta)
-łożysko prawe tył -260 zł. poza ASO
-cewka zapłonowa -250 zł. w ASO
-czujnik ABS prawy tył -150 zł. poza ASO
-elementy zawieszenia przód -550 zł. poza ASO (poddało się po przejechaniu 45 tys.po polskich drogach, ale w sumie to nie wina zawieszenia)
-uszczelka pod głowicę -630 zł. poza ASO (ale części oryginalne)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 136KM 100kW
[l/100km]