Samochód świetnie się prezentuje, jeździ jak po sznurku i daje dużą satysfakcję. Bardzo fajny samochód, choć nie grzeszy przestrzenią w środku. Poza ceną, daje dużo frajdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny silnik. Przy normalnej eksploatacji pracuje poniżej 2000 obrotów, niemal jak diesel. Po mocniejszym naciśnięciu gazu i przekroczeniu 4000 obrotów nabiera wigoru oraz dynamiki. Szybko reaguje na operowanie gazem, miło wyrywając się do przodu. Z uwagi na pojemność silnika można go porównać do... ratlerka. Jak wejdzie na obroty, będzie się chciał się wyrywać do przodu i łapać za ogon cokolwiek by nie było przed światami.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemna praca skrzyni biegów. Fajny opór, krótkie ruchy gałką. Zdarza się przy szybkim przerzucaniu z 2 na 3 nie trafić pewnie. Przerzucanie wyższych biegów to już czysta przyjemność. Pierwsze 4 biegi zestopniowane są ciasno, więc przy jeździe miejskiej macha się gałką często, chcąc utrzymać niskie obroty. Elastyczność z kolei jest olbrzymia. Praktycznie można na 3 lub 4 jeździć stale w obszarze 40 do 120 (dla 3) lub 160 (dla 4).
5,0
Układ jezdny
Pomimo prawie 50.000 km nic nie stuka, nic nie zawodzi. Prowadzenie jest precyzyjne i pewne. Daje dużo satysfakcji. Przy prędkościach dochodzących do maksymalnych utrzymuje kierunek idealnie bez żadnych korekt, zakręty to z kolei minimalne przechyły i chęć "wgryzania się".
Komfort
4,0
Widoczność
Projekt karoserii i linii nadwozia powoduje, że okna są małe. Niemniej nie ma problemu z obserwowaniem sytuacji na drodze w każdy warunkach. Słupki A są bardzo grube (wyglądają solidnie, mocno), ale wbrew pozorom, dzięki dość dużemu nachyleniu nie zasłaniają jakiegoś konkretnego obszaru. Widoczność w lusterkach bez zastrzeżeń. Lusterka osadzone dość głęboko w obudowach, przez co zauważyłem w nich mniejszą tendencję do brudzenia się niż w innych samochodach.
4,0
Ergonomia
Bagażnik wbrew pozorom spory i pakowny. Mankamentem jest nieduży otwór bagażnika - wynik prowadzenia linii nadwozia. Wszystkie przełączniki w zasięgu ręki, rozplanowane z głową, przyjemne w dotyku. Schowek przed pasażerem niewielki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najmniejszych problemów z chłodzeniem, ogrzewanie działa po kilku minutach od uruchomienia zimnego pojazdu. Klimatyzacja manualna wymaga korekt temperatury. Jedna stała wartość może być po pewnym czasie odczuwana jako zbyt ciepła lub zbyt zimna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu nie jest zbyt wiele, ale jest to jednak samochód o aspiracjach sportowych. Zintegrowane fotele są całkiem wygodne, nawet dla osoby o wzroście prawie 2 metrów. Nie wyprostujemy nóg, ale nawet wielogodzinne podróże nie doskwierają bardzo. Z tyłu mało miejsca, a przez niskie prowadzenie dachu i jego opadanie - jest również mało miejsca z tyłu. Generalnie dobrze spisuje się jako samochód dwuosobowy, ewentualnie z fotelikami z tyłu (łatwo dostępne mocowania ISOFIX). Z tyłu brakuje jakichkolwiek uchwytów na napoje, jeśli nie zakupiony został opcjonalny podłokietnik w tylnej kanapie.
5,0
Wyciszenie
Naprawdę dobre wyciszenie. Przy prędkościach 140-160 km/h można swobodnie rozmawiać, przy prędkościach powyżej 200 km/h nadal nie ma odczucia dudnienia wiatru, a rozmowę prowadzi się jedynie niewiele podnosząc ton głosu. Nie dochodzą żadne nieprzyjemne odgłosy pracy podwozia. Silnik na niskich obrotach prawie niewyczuwalny (przy delikatnie grającej muzyce), przy wysokich obrotach przyjemny, mimo małej pojemności.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogi, ale świetnie wykonany i fantastycznie wyglądający.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory żadnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 200 156KM 115kW
[l/100km]