Układ elektryczny
: Mordęga. Nie dość, że drogo, to jeszcze pewności nie ma. Do zrobienia,, ale trzeba być cierpliwym.
3,0
Całokształt
Problemy techniczne zaważyły na tak niskiej ocenie. Gdy auto działa, to jest to super samochód. Zaskakująco dobrze wyciszony i nawet komfortowe zawieszenie (jeździłem S-ką W140). Jednakże, gdy się trafi na egzemplarz, którego poprzedni właściciel niewiele serwisował, to się robi z niego potworna skarbonka. Największy problem z tym autem, to znaleźć dobry serwis, który na prawdę zna się na V12-tkach. A z tym jest trudno. Moje auto było sprowadzane z Hiszpanii przez aukcję - nie polecam. Jeśli ktoś się decyduje na zakup używanego CL600 to od klienta indywidualnego i to bezpośrednio.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo kulturalnie, ale niestety ma rozwiązania, które można by kwalifikować, jako mało udane. Dwie cewki z 6 cylindrami na każdą i 12 świec na cewkę! Lubią się psuć, a kosztują poważne pieniądze. Ponoć temperatura ich pracy jest zbyt wysoka, ze względu na umieszczenie chłodnicy oleju. Ale to już specjaliści niech ocenią. Poza tym, po co w takim aucie funkcja ZAS (oszczędnościowe wyłączanie cylindrów przy spokojnej jeździe). Zawory od ZAS lubią przysparzać kłopotów.
5,0
Skrzynia biegów
Muszę przyznać, że pracuje bardzo płynnie. Na początku miałem problem z procesorem, ale po kilku próbach (naprawach) problem usunięto i widzę, że trwale. Wyrzucał bieg wsteczny i skrzynia przestawała pracować (zmieniać biegi). Wyłączenie silnika resetowało błąd - do kolejnego wrzucenia wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Ogólnie powiedziałbym, że super. Jak na sportowe auto, to komfortowe warunki. Są zwolennicy systemu ABC, ale ja do nich nie należę.
5,0
Karoseria
Pełna elegancja i komfort. Piękna linia. Brak środkowego słupka - robi wrażenie - ładny efekt. Jest to ładne, długie coupe. Myślę, że linia ponadczasowa. poza tym, sporo plastiku, a zatem mniejszy problem z korozją.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobra. Oczywiście zawsze można znaleźć coś do poprawienia. Ale w tej kwestii nie czepiałbym się. Jak zawsze u Mercedesa - słabe spryskiwanie szyb. Powinni zastosować system z Volvo.
5,0
Ergonomia
Auto zaprojektowane jest pod tym względem bardzo dobrze. Wszystko na miejscu i pod ręką, Intuicyjnie wie się, że to czego potrzebujemy to znajduje się we właściwym miejscu. Oczywiście, jak to ze sportowymi autami bywa - ciasny bagażnik, ale do ogarnięcia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic do zarzucenia. Tylko należy pamiętać, że w przypadku wystąpienia błędu (np. zbyt mało czynnika), to po serwisie należy skasować ów błąd w komputerze. W przeciwnym razie klimatyzacja nie podejmie pracy (będzie chodzić tylko wentylator). Piszę o tym, bo niektóre (profesjonalne) serwisy o tym nie pamiętają, albo nawet nie wiedzą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie wygodne. Przestronne dla przednich siedzeń, tylna kanapa, to już inna bajka. Ciasnawo - zwłaszcza, gdy z tyłu mają siedzieć dorośli. Niewygodnie się wychodzi z tylnych miejsc, ale to chyba bolączka wszystkich sportowych aut. System automatycznej kontroli przestrzeni dla pasażerów (z tyłu), muszę przyznać, działa nieźle. Jak na coupe, jest dobrze.
5,0
Wyciszenie
Zaskakująco dobre, jak na sportówkę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Codzienna eksploatacja - nie ma tragedii. Kupując V12 liczymy się z określonymi kosztami.Tu już robi ilość cylindrów. Zatem wiadomo, że więcej oleju, 24 świece (najlepiej irydowe), etc. Ale koszty napraw drobnych, czy poważniejszych usterek, to .... duży ból.
3,0
Stosunek jakość/cena
Oceniłem to auto stosunkowo nisko, ba mam nie najlepsze doświadczenia. Trafiłem na skarbonkę. Myślę, że jak ktoś kupił dobry egzemplarz, albo ma je od nowego, to może postawić lepszą ocenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Specjalnie, to nie miałem w nim drobnych usterek - tylko same poważne. Ale z drobnicy (np. naprawa klamki, czy takie tam, to da się zrobić niższymi kosztami choćby z anglików)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cewki, ZAS, ABC, 8 sond lambda, 4 katalizatory, etc.!!! Nie dość, że lubią się psuć - zwłaszcza cewki, to czasami trzeba kilkakrotnie jeździć do serwisu, bo ciągle wyskakuje "check engine" i znowu coś się dzieje z wypadaniem zapłonu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 6.0 367KM 270kW
[l/100km]