Kupując Mercedesa kupujesz Renault Kangoo w dużo gorszym wykonaniu, różnica jaką odczułem w użytkowaniu, sztywniejsze zawieszenie w Mercedesie, pewniejsze w zakrętach i tyle. (Renault przejechałem około 120 tys) Przy 60 tys w Mercedesie przy normalnym użytkowaniu, skrzynia biegów trup do regeneracji, wszystkie czujniki spalin trup podobnie jak w Renault. W Renault typowo przy 90 tys wiązka pompy wtryskowej. Auta flotowe jedno I drugie, po 40 tysiącach ciągły serwis (użytek około 40 aut) Rdza na drzwiach przy szybach. Wnętrze -Deska rozdzielcza w Mercedesie papier z klejem i trochę plastiku niezależnie od wersji! w Renault dużo lepiej wykonane wnętrze, praktyczniejsze. Bak w Mercedesie na około 700 km, w Renault około 800Km, te same silniki. Prędkość maksymalna to samo 185 km/h. Generalnie jeden diabeł. Zastępczy citan w longu 5 osobowy, porażka, wyje, charczy, skręt jak w sprinterze. Zdecydowanie poleciłbym Partner, Berlingo, Doblo. Szczerze, jak auto ma 200 tys km i zastanawiasz się nad kupnem, to licz się z tym, że nie pojeździsz za długo. Według mnie, auto Rodem Wół roboczy za ponad 50 tys zł, powinno być bezawaryjne, przynajmniej na okresie gwarancji. W dodatku nieraz miałem wrażenie, że serwis chce przeczekać tylko okres gwarancji.
Wrażenia
4,0
Silnik
140 km/h 3 tys obrotów
1,0
Skrzynia biegów
60 tys awaria
3,0
Układ jezdny
Sztywne w zakrętach
1,0
Karoseria
Rdza, rdza, rdza
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Podróż około 400 km bez postoju niemożliwa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Przy 140 jak za boeingiem, tragedia
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Auta dostawcze do 2000 r dużo bardziej niezawodne niż citan 2018
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujniki spalin itp
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów, wiązki pompy wtryskowej
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 109 CDI 90KM 66kW
[l/100km]