Przeniesienie napędu
: To był mój pierwszy samochód ze skrzynią automatyczną i mimo że był to automat "w starym stylu", rezygnacja z manuala była najlepszym wyborem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Trwały, prosty silnik. jedyne poważniejsze problemy jakie z nim miałem to wycieki oleju. Poza tym zmiana oleju, świec i tyle. Przy wtrysku mechanicznym lepiej nie bawić się w LPG
4,0
Skrzynia biegów
Pancerna skrzynia, wstyd przyznać, ale nie zmieniałem w niej oleju w ogóle przez 4 lata i jeździła bez klękania. Minusem jest to że w porównaniu ze współczesnymi automatami jest mułowata. Na początku może tez zaskoczyć tym że w większości przypadków rusza z dwójki, ale to całkowicie normalne. :)
5,0
Układ jezdny
2,0
Karoseria
Niestety karoseria (zabezpieczenie antykorozyjne) jest jedynym i największym minusem.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak we wszystkich samochodach z lat 80 - widoczność znakomita.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W201 to najlepszy samochód jaki miałem, i szykuję się do powrotu, ale czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego środkowy nawiew nie jest podłączony pod nagrzewnicę?! ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 1.75 i z powodu rozmiaru kierownicy cięzko mi się do środka wsiadało, musiałem przwyczaić się do wsiadania jak "w spódniczce" ale kierownicę zawsze można zmienić jeśli to komuś nie odpowiada. Dach jest też dość nisko.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety 2.0E w mieście trochę pali, nie jest to najoszczędniejszy silnik. To co zaoszczędzisz na wizytach u mechaników wydasz na stacji ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 122KM 90kW
[l/100km]