Dość dobre auto, którego lata świetności już minęły. Zastosowana technika i wzornictwo przypominają jednak o jego zaawansowaniu, w momencie powstania. Wciąż daje to możliwość osiągnięcia kompromisu w codziennym użytkowaniu. Nie wymaga oddzielenia grubą kreską samochodu klasycznego od funkcjonalnego. Przy odrobinie wiedzy i odpowiednim użytkowaniu, sprawia więcej frajdy, niż wiele nowszych pojazdów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi niskie obroty, płynnie rozwija moc i nie ma z nim problemu. Kultura pracy jest ok, ale nie zachwyca. Podatny na warunki eksploatacji tj. obciążenie, temperatura etc. Układ wtryskowy KE-Jetronic działa poprawnie, jeśli nie ma garażowych kombinacji i LPG. Osprzęt poprawny, ale z racji wieku należy zwracać uwagę na elementy gumowe, aluminiowe, opaski, uszczelki itp.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów 4-biegowa. Po dłuższym postoju należy popracować nad zmianą biegów. Poza tym ok. Wersja 5-biegowa lepsza do pokonywania dłuższych tras. Według mnie, żadna z wyżej wymienionych nie dorównuje jednak skrzyni automatycznej w M-B.
3,0
Układ jezdny
Zaawansowanie techniczne układu jezdnego ma swoje odzwierciedlenie głównie w komforcie podróżowania. Pod tym względem zestrojenie jest dobre. Należy jednak pamiętać, że powoduje wyższy stopień skomplikowania i nie jest stworzone do sportowej jazdy. Przy złych warunkach drogowych i nadmiernej prędkości daje się to mocno odczuć. Przy spokojnej jeździe jest ok.
3,0
Karoseria
Projekt nadwozia uważam za bardzo fajny i ponadczasowy. Funkcjonalność jest średnia, ale należy mieć na uwadze, że to był najmniejszy M-B w momencie wprowadzenia do sprzedaży. Korozja może być problemem i blachy są raczej w gorszym stanie, niż np. w porównywalnych audi czy volvo.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, a gwiazda na masce i kanciaste nadwozie pomagają w ocenie odległości od przeszkód.
4,0
Ergonomia
Pod tym względem projekt bardzo prosty i przejrzysty. Łatwość obsługi przyrządów podczas jazdy jest wzorowa. Głębokie wcięcie tylnych drzwi, wysoka linia załadunku bagażnika i brak składanej tylnej kanapy na minus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko funkcjonuje prawidłowo, ale nie wyróżnia się na tle konkurentów.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swojej klasie i grupie wiekowej ilość miejsca można ocenić na dobra. Według dzisiejszych standardów, stopień zagospodarowania przestrzeni jest średni. Kierowca powyżej 185 cm wzrostu może mieć problem ze znalezieniem ergonomicznej pozycji za kierownicą. W wersji z szyberdachem, należy zwrócić uwagę na obniżoną podsufitkę.
3,0
Wyciszenie
Silnik pracuje równo i zawieszenie dobrze wybiera nierówności. Aerodynamika jest dość dobra. To korzystnie wpływa na wyciszenie. Poza tym karoseria jest wyciszona słabo i widać, że na tym zaoszczędzono. Z racji wieku i zastosowanego napędu, słychać dźwięki z układu przeniesienia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli auto nie ma poważnych wad/usterek, to koszt eksploatacji jest bardzo przyzwoity. Ceny części i materiałów eksploatacyjnych nie przerażają. Zużycie paliwa, dla niektórych może być problemem. W wiekowym aucie zawsze jest coś do zrobienia i to należy też uwzględnić.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli egzemplarz jest dobrze utrzymany i nabyty za rozsądne pieniądze, to jest to dobry zakup. Ogromne różnice w ofertach nie dają jednak rzeczywistego odzwierciedlenia i można trafić źle. W przypadku tego modelu: tanio nie zawsze znaczy źle, a drogo nie zawsze znaczy dobrze. Lepiej sprawdzić samochód 4 razy przed zakupem, by móc się cieszyć jazdą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnia ilość drobiazgów, które wynikają ze zużycia i wieku pojazdu. Nie więcej i nie mniej, niż w podobnych autach. Nie wyróżnia się jednak bezusterkowością.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 E 118KM 87kW
[l/100km]