Karoseria
: Wygląd w wersji z szeroką listwą - klasyk.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Urwany dolny sworzeń wahacza
4,0
Całokształt
Za niewielką kasę ekstra auto, moim zdaniem nieporównywalne wśród innych w tej cenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnk jak cały mercedes praktycznie się nie zużył, od dnia zakupu do dnia sprzedaży żadnej różnicy - jak dzwon. Niestety na gazie auto jest poprostu słabe, Mercedes z silnikiem 2,0 odpowiada silnikowi 1,4 innej marki. Takie są moje wrażenia. Technicznie super bezobsługowy, łańcuch rozrządu, popychacze hydrauliczne, nic nie trzeba robić tylko zmieniać olej i tankować.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bezawaryjna, sprzęgło hydrauliczne, rewelacja, żadnej awarii. Natomiast przełożenia troche bez sensu, przy 100km/h na 5 biegu silnik ma 2200obr i nie ma siły wyprzedzać albo podjechać pod górkę. Trzeba ciągle redukować. Chyba lepsze są skrzynie 4-biegowe.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo dobre, wielo-wahaczowe, bardzo dobrze się prowadzi, wiele nowych samochodów prowadzi się gorzej. Jednak uwaga na sworznie wahaczy (dolne). U mnie jeden pękł ze starości co spowodowało że koło stanęło bokiem w błotniku. Dobrze że urwało się na parkingu przy zawracaniu a nie na drodze - przy 100km/h pewnie bym zginął. A niestety nie ma jak sprawdzić stanu sworzni - poprostu trzeba je wymienić.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewela, na wystkie strony super. Jedynie lusterka dość słabe. Może miałem nie oryginalne...
4,0
Ergonomia
Dobrze, materiały wykończenia super, nie to co teraz w oplach czy japońcach, w środku mercedesa widać jakość. Tradycyjnie robi się dziura w siedzeniu kierowcy w oparciu od strony drzwi. Taki urok.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Stare auto - trzeba było wypłukać nagrzewnicę bo w ogóle nie grzało wnętrza. Po tym zabiegu super. Szyby szybko odparowywują. Duża wada - ze środkowegonawiewu leci tylko zimne powietrze. I zwykle nie da się go zamknąć więc w zimę jeździ się w jednej rękawiczce - duży minus. W lato nie wiem czemu gorąca robiła się cała konsola. Za gorąco.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, z tyłu ok. Dość nisko się siedzi, trzeba to polubić. Kierownica duża i nisko osadzona - ciężko się wsiada. Kierownica bez regulacji.
3,0
Wyciszenie
Dość głośny jak na mój gust.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 12-14 LPG Warszawa, trasa 10 LPG. Przy 160km/h pali około 15. Części tanie i dobrze dostępne. Naprawy łatwo dokonać samemu lub w każdym warsztacie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacyjnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem coś padało, nawet często, tu jakas żarówka, tam boczek od drzwi, to znowu ogranicznik drzwi się zablokował, najczęściej psują się nieoryginalne części, takie jak instalacja gazowa, jakieś przewody, akumulator itd.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Spoko, ale urwany sworzeń i koło bokiem w błotniku nie powinno mieć miejsca, uważam to za błąd konstrukcyjny (sworzeń pracujący na rozciąganie i skręcanie). Jak jest zardzewiały (nie nasmarowany) to się urywa i może być tragedia.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 E 118KM 87kW
[l/100km]