Jestem bardzo zadowolony. Nie szkoda wydanych (sporych) pieniędzy. Nie planuję wcale go sprzedać. Nadaje się do jazdy zawsze, w każdych warunkach i o każdej porze. Serwisuję go sam pod blokiem, i to absolutnie wystarcza. Nie poleciłbym oddawać do dupowatych polskich serwisów. A szczególnie przy usterkach związanych z elektroniką, Wielopunktowym wtryskiem. Uwazam, iż 190 jest Mercedesem w pełnym tego słowa znaczeniu i zawsze wart jest swoich pieniędzy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na silnik starego typu b. dynamiczny, pracuje idealnie, jest cichy i niezawodny
4,0
Skrzynia biegów
5 biegów - jest bardzo w porządku, brak zastrzerzeń, głośna praca wału, casem szarpie.
3,0
Układ jezdny
na nierównej i śliskiej nawierzchni dosyć słaby. Ale nadrabia idealnym zawieszeniem, prowadzi się super.
Komfort
5,0
Widoczność
Absolutnie bardzo dobra
3,0
Ergonomia
Z przodu jest po byku. Przy Moim dużym wzroście jest dobrze. Z tyłu raczej marnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą bardzo ciepło. Latem mam szyberdach. W korkach szybko nabiera wysokiej temperatury.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy b. dobrze, dla pasażerów gorzej, ale zdarzało mi się jeździć z większą ilością pasażerów i nikt nie narzekał.
5,0
Wyciszenie
Jak Mercedes. Super.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam gaz więc: (benzyna:średnio ok. 10l., ale nie dużo więcej, w trasie nie dużo mniej, chyba, że się wolno jeździ). Gaz:(podobnie jak benzyna, jedynie przy b. szybkiej jeździe spalanie potwornie wzrasta)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zrobiłem przy nim sporo rzeczy, ale teraz prawie wcale nie podnoszę maski.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raczej brak. Zużycie niektórych części, z powotu wieku.