Goraco polecam auto. Wygodne, daje poczucie wlasnej wartosci. Silniki nie do zajezdzenia. Zawieszenie rewelacyjne, super wywazony. Pali jak to mercedes sporo ale bez przesady. Jakosc rewelacyjna
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik 1,8 jako podstawowa jednosta zdecydowanie wystarczajacy ponizej 1500obr/min zle sie czyje, powyzej 3000obr/min jest szybki, a nawet bardzo szybki, kreci spokojne do 6000obr/min Jednynie skrzynia 4 troche dusi moc silnika (choc w 5 przelozenia sa bardzo podone).
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia 4 manual, bardzo dlugie przelorzenia, generalnie fajnie sie jezdzi choc wymaga przyzwyczajenia (jak polautomat), w tym momencie gdy wsiadam do "zwyklego" auta ciagle koncza mi sie biegi Mercus ma dwojka ponad 90km/h, trojka popnad 150km/h.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, ma suchym prawie nie do zerawania, nieporownywane z rzadna oska (przednionapedowce). Generalnie jest idealnie wywazony. W szybkim zakrecie po odjeciu gazu (przy naprawde duzej predkosci) ma lekka podsterownosc, po doslownie musnieciu gazu wraca na obrany tor, zas po wdepnieciu gazu do oporu pali opony ale nie zmienia toru jazdy (mowie tu oczywiscie tylko o 2 i 3 biegu w zakresie ok 3000-6000obr/min). Frajda niesamowita bo wszystkie te operacje bez problemu wykonuje sie w jednym zakrecie bez stersu mimo ze nie mam sportlina.
Komfort
3,0
Widoczność
W porzadku, z przodu wazny jest znaczek, od niego ok 10cm i tam jest koniec auta ;). Jest jednak pare mankamentow. Z tylu dosc szerokie slupki, lusterka sa spore ale to wieksze lewe ma duza martwa strefe (w zadnym inny aucie nie znalem tego terminu).
4,0
Ergonomia
Jak to w mercedesie, kto jezdzil juz kiedys jakimkolwiek mercedesem ten bedzie zadowolony, wszystko tam gdzie ma byc (wlacznie z recznym co jest rzadkoscia w mercedesie). Wielofunkcyjny przelacznik z lewej strony kierownicy (jedyny i dobrze) chyba ze jest tempomat. Spore schowki, oczywiscie wszytsko podswietlane
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porzadku, troche zaparowuje (szczegolnie tylne szyby) w czasie sporych opadow deszczu ale tylko na poczatku, nawiew wydajny, 4 stopniowy z funkcja odparowywania przedniej szyby, ogrzewanie wydajne jak to w mercusiu dwu strefowe
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo miejsca, z tylu moim zdanie tez jest wystarczajaco, wiadomo ze to nie w124 ale jest wygodnie. Mam fabrycznie z fotelami sportline, bajka
4,0
Wyciszenie
Niezle, na wysokich obrotach slychac silnik ale mnie to raczej nie przeszkada, stojac na swiatlach cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No troche to pali, nie powiem, ale chociaz wiema za co place, miasto od 10-12, przy czym 10 to przy spokojnej jezdzie nie koniecznie wolnej ale spokojne przyspieszenia tak w zakresie 1500-2500obr/min. 12 pali przy normalnej jezdzie plus na kazde 10km kilka razy z gazem na maksa. Trasa przy ok 120km/h pali ok 7,5
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale ceny sa spore jak na roczniki ale auto warte kazdej zlotowki. Z pewnoscia duzo lepszy niz nowsze o nawet 5 lat przecietne auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to u Mercedesa, potwierdzam solidnosc wykonania i jakosc uzytych materialow, moja ma 16lat i w tym wieku juz nie ma tak dobrych aut, kilka drobiazgow skrzypi to jesyne mankamanty
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, tylko eksplatacyjne przy 330tkm zrobilem zawieszenie tyl, kopulke i palec rozdzilacza, poza tym standard olej co 10tkm
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 109KM 80kW
[l/100km]