Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes 190

Pablo _35, 18 lat temu
Silnik 1.8 i 109KM 80kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 13 tys. km
Mercedes 190 1.8 i 109KM 80kW 1990-1993 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód prowadzi się rewelacyjnie, jest bardzo wygodny, jazda nawet 1200 km dziennie nie jest bardzo męcząca (podobno wkłady z trawy morskiej w fotelach!). Ma się poczucie dobrej jakości - no i ten celownik na masce : ) Poza tym - fantastyczne seryjne głośniki z przodu i z tyłu, świetna jakość dźwięku bez wzmacniacza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pomimo tylko 109 KM (1.8 l) bardzo przyjemnie pzyspiesza na III-ce od 60 - 100 km/h. Obroty delikatnie podkręcone na module od gazu, ale bez przesady - nie chcę mieć spalania powyżej 10 l/100 w trasie. Silnik nie gaśnie, obroty nie pływają (często spotyka się ten problem na forum) - po prostu bezproblemowo : )
5,0
Skrzynia biegów
Czterobiegowa (jeszcze) - fenomenalnie zestrojona, biegi wchodzą bardzo lekko - sama przyjemność. Jednak przydałby się nadbieg - "5", głownie na trasie (oszczędność paliwa).
4,0
Układ jezdny
Po wymianie sprężyn - jedna pęknięta - z tyłu (zaskoczenie ceną elementów - to chyba najtańsze zachodnie auto w utrzymaniu!!!) na nowo odczułem jakość jazdy tym samochodem. W układzie kierowniczym trzeba zwrócić uwagę na dobrą markę wspornika drążka kierownicy - lubi się szybko zużywać, wtedy układ kierowniczy ma tendencję do myszkowania... Jednak w całości - przewyższa wszystkie np. VW i ople. Bez porównania...
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu bez zastrzeżeń. Jednak podczas cofania trudne jest wyczucie odległości przeszkody od tylnego zderzaka (na szczęście mam hak! : )
5,0
Ergonomia
Wszystko co niezbędne i na miejscu. Seryjna kierownica mogłaby być o cm mniejsza, ale to nieistotne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko robi się ciepło, na trasie w zimie oczywiście bez kurtki. Mam seryjnie podgrzewane fotele! Tej zimy (-15st.C) doceniłem ten "luksus")...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można jechać wygodnie z przodu - chociaż to nie "Beczka"... z tyłu nie miałem przyjemności, ale nikt kogo wiozłem nie narzekał....
5,0
Wyciszenie
Bez zarzutu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po wyregulowaniu instalacji gazowej pali przecętnie 10 l/100km. Wcześniej - przez 3 tygodnie po założeniu LPG - po mieście nawet 13 l. Ale i tak przy tej cenie gazu w stosunku do cen benzyny - jazdę można uznać za ekonomiczną. No i ten komfort!
4,0
Stosunek jakość/cena
Za auto z 92 roku, które jest tak wzorowo wykonane - jego przeciętna cena nie jest wygórowana. Koszt instalacji gazowej jednak trochę psuje to (bardzo) dobre wrażenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie dolega - nie przepala się. Na nierównościach delikatnie popiskuje coś w drziach od strony kierowcy - może trzeba zakonserwować uszczelki ?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie - odpukać - nic się nie dzieje. I tak zapewne już zostanie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes 190 1.8 i 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
9,2
l/100km
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes 190