Karoseria
: Praktycznie zero rdzy, jak na 20 lat to fenomen. Dlaczego już ich nie produkują;)
5,0
Całokształt
Super auto. Tylko uwaga, większość 190-tek to już niestety szroty, naprawdę trzeba znaleźć zadbany egzemplarz, najlepiej taki co nie jeździł u nas (fatalne drogi, fatalny wcześniejszy użytkownik, fatalny pseudoserwis - choć są oczywiście wyjątki) jeśli jest to auto zza Odry to można brać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik posiada bardzo ładną kulturę pracy, jak to w benzynie, 8 zaworów, wolę to niż te 16v. Silnik jest bardziej \"gumowy\" jeśli można tak to określić. Płynnie wchodzi i schodzi z obrotów. Z takiej pojemności nie ma co oczekiwać cudów i powyżej 120 km silnik zaczyna się \"męczyć\" ale jest dalej znośnie. Zresztą to Mercedes i należy delektować się jazdą a nie szarżować.
5,0
Skrzynia biegów
Automat. Cztery biegi do przodu, i jeden do tyłu. To wariant dla kierowców z doświadczeniem a nie młokosów co chcą sobie poszaleć. Po kilkakrotnej wymianie oleju (wypłukaniu) i filtra i ustawieniu modulacji to po prostu bajka. Zmienia biegi płynnie, kick-down też działa bez zarzutu. Do automatu trzeba przywyknąć, później za nic w świecie człowiek nie chce manuala.
4,0
Układ jezdny
No całkiem dobrze trzyma się drogi, miękki jest, ale ten typ tak już ma, ja osobiście tak wolę, zawieszenie trwałe
Komfort
4,0
Widoczność
Może być, widoczność do tyłu nieco gorzej, trzeba pamiętać przy cofaniu o bagażniku którego nie widać, do przodu jest bardzo dobrze
4,0
Ergonomia
Wsio pod ręką, przełączników nie ma za wiele, są te które są najbardziej potrzebne. Jestem pod wrażeniem prostoty i funkcjonalności tego samochodu. Jedne co to bagażnik , próg za wysoki nieco.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze wentyluje, w zimie po paru minutach robi się jak w ulu. Wydajna i mocna dmuchawa, ogrzewanie strefowe (bardzo przydatna sprawa)Jest szyberdach, brak klimy ale to 20 letni samochód.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok, z tyłu też choć niektórzy narzekają, ja nie narzekam.
5,0
Wyciszenie
Jak na ten wiek i ówczesne standardy super, wymieniłem wygłuszenie pod maską i od tej pory jest bardzo dobrze. Przy wyższych obrotach słychać przyjemny niezagłośny szum silnika. Słychać nieco szum wiatru wokół bryły auta, ale to przecież prawie kwadratowe pudełko więc nie ma co się dziwić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może być. Benzyna to około 11 litrów w mieście, w trasie około 9. Gazu spala ok. 10,5 litra w trybie mieszanym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za bardzo małe pieniądze można nabyć prawdziwą limuzynę że tak powiem. Większość znacznie młodszych aut nawet się nie umywa. Ludzie nie znają się i nie wierzą, szukają innych aut, dlatego dla nas, koneserów zostają takie perły.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak większych usterek, w zasadzie coś się czasem zdarzy ale \"słyszymy\" to na długo przed tym zanim jakaś część się zepsuje, powymieniałem jednak trochę rzeczy żeby mieć spokój. Pompa wody, łańcuch rozrządu (bo miał za duże ugięcie), termostat, czujnik podciśnienia, cały aparat zapłonowy,... inne drobiazgi plus zawieszenie (nowe gumy, łączniki, amortyzatory i inne drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 109KM 80kW
[l/100km]