Karoseria
: Blacha jak w czołgu, to jest to:). Dlaczego już nie produkują takich samochodów??
5,0
Całokształt
Świetne auto, nie drogie w utrzymaniu, bezawaryjne, proste i łatwe w obsłudze. Kunszt pracy inżynierskiej, auto proste ale dopracowane w szczegółach, silnik bez \"wynalazków\", po 20 latach praktycznie zero rdzy, malutkie kropki gdzieniegdzie, jak się trafi zadbany egzemplarz to nie ma się nad czym zastanawiać tylko brać, po W123 i W124 to trzeci w kolejności legendarny model \"starego\" dobrego merca. Jest to samochód do delektowania się jazdą, płynie po drodze. Auta te coraz bardziej wyróżniają się na drodze
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo wysoka kultura pracy, silnik nie jest za bardzo wysilony ale do normalnej jazdy z zupełności wystarczający, do 100-110 km/h dynamiczny, później zaczyna już mulić no ale z drugiej strony to tylko 1.8 więc nie ma za bardzo czym kręcić.
4,0
Skrzynia biegów
Automat, 4 biegi do przodu, przy normalnym ruszaniu włącza 2. Fajnie się tym jeździ, do miasta średnio się nadaje na trasie jak najbardziej, do 100 km/h \"kickdown\".
5,0
Układ jezdny
Świetnie tłumi te nasze masakryczne drogi, oczywiście nie do przesady,w granicach rozsądku, wielowachaczowe zawieszenie dobrze się spisuje, dobrze trzyma się drogi, super skręt (bez porównania z innymi samochodami)
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boku ok, do tyłu nieco gorzej, wysoko podniesiony tył, choć z tym tyłem to różnie bywa, u mnie jest wysoko
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno czyli w zasięgu ręki, przełączników niewiele, te najpotrzebniejsze, zegary duże czytelne, podają najważniejsze informacje jak. temp. silnika, ciśnienie oleju i ilość paliwa w zbiorniku, bez fanaberii i dziwactw, u mnie nie ma żadnej elektroniki i jest super, po prostu nie ma się co psuć
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato gorąco, brak klimy ale szyber rozwiązuje nieco problem, duże szyby, szybko i przyjemnie wentylują wnętrze, w zimie szybko się nagrzewa i nawet w -25 stopni można sobie jechać w podkoszulku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu też pod warunkiem że nie usiądzie trzech koszykarzy
4,0
Wyciszenie
Jak na swoje lata bardzo cichy, wnętrze kabiny bardzo dobrze izolowane od świata zewnętrznego, silnik powyżej 120 km/h zaczyna już trochę huczeć no ale da się wytrzymać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna w mieście to około 9-10 l/100km
Gaz w mieście to około 10-10,5 l/100km
Benzyna w trasie 8,5-9,0 l na 100km
Gaz w trasie około 9 litrów
Oczywiście gdy sobie normalnie jedziemy, bo można więcej spalić ale i nieco mniej jak ktoś będzie oszczędzać, generalnie całkowicie do zaakceptowania, na pewno lepiej wychodzi jak diesel.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zadbane egzemplarze trzymają cenę, można też kupić na mniejsze pieniądze ale uwaga, te tańsze to w większości już jeżdząca ruina, takie auto trzeba kupić od kogoś kto kocha i dba o takie auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na 20 letnie auto to po prostu bajka, po zakupieniu auta wymieniłem trochę rzeczy (drobiazgi w silniku, cześć zawieszenia), nic się nie psuje, co jakiś czas trzeba coś wymienić na nowe no bo wiek robi swoje, ale auto dłuuugo nas o tym informuje że coś należy wymienić, nie rozkraczy się na drodze i nie pozapala wszystkich kontrolek jak to teraz mają auta w zwyczaju, oczywiście trzeba dbać, zajrzeć co raz tu i uwdzie, posłuchać silnika
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak większych usterek, zawsze o własnych siłach dojedzie do warsztatu jeśli jest taka potrzeba. Wymieniłem gumy i łączniki w zawieszeniu, amorki (dla lepszego komfortu choć stare też jeszcze dawały rade), rozrząd na łańcuchu, pasek, silnik i skrzynia biegów wymagały małej regulacji, teraz chodzi jak pszczółka (należy co jakiś czas wymieniać olej w automacie skrzyni biegów, dobrze mu to robi:)). Wszystko jest na wierzchu, łatwy dostęp do poszczególnych cześci.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 109KM 80kW
[l/100km]