Układ hamulcowy
: Po zakupie nie mogłem przyzwyczaić się do hamulców, auto zatrzymywało się niemal w miejscu.
4,0
Całokształt
Nigdy nie chciałem mieć 190. Jednak z braku wyboru w124, zdecydowałem się na ten model. Byłem mile zaskoczony (choć ciasny w środku) bardzo dobrze mi się nim porusza.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.8 jest trochę za słaby do tego auta, ale po wymianie silnika na 2.0 to już można fajnie pojeździć.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra. Brakuje trochę 5 biegu, jednakże nie jest tragicznie. Biegi wchodzą idealnie. Byłem tym zdziwiony bo w gazetach piszą, że to są najgorsze skrzynie (bzdury!!!).
5,0
Układ jezdny
Samochód bardzo dobrze się prowadzi. Jest bardzo komfortowy jak na swój wiek.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra. Nie ma problemu z parkowaniem.
4,0
Ergonomia
Idealnie urządzone wnętrze. Z powodu niewielu przełączników nie sposób się pogubić. Najlepiej pasuje mi gałka pod kierownicą. Jedyną wadą jet za duża kierownica.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa wyśmienicie. Po przejechaniu 800m na uczelnie ciecz chłodząca przekracza 60 st. C. Latem jest ciut gorzej, ponieważ auto jest czarne i ciężko jest je schłodzić bez klimy ale szyber trochę pomaga.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tutaj to Mercedes się niestety nie popisał. Jak na zewnętrzne wymiary to powinien mieć sporo miejsca. Niestety jest ciaśniej niż w moim poprzednim golfie II, ale dużo ciszej i bardziej miękko.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na dobrym poziomie. Nic nie stuka, nic nie puka. Nawet przy 100 km/h i skrzyni 4-ce we wnętrzu panuje cisza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety jak to z Mercedesem bywa do oszczędnych nie należy. W silniku 1.8 spalanie gazu wahało się od 10,5l na długiej trasie. Krótsza ~80 km 11,5 zaś w mieście w okolicach 15. W silniku 2.0 jeszcze dokładnie nie wiem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mercedes w201 jest wart swej ceny. Szczególnie jeśli się natrafi na zadbany egzemplarz (ja niestety trafiłem na taki połowiczny).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd wymieniałem tylko części eksploatacyjne, które nie są aż tak drogie jakby można było sobie wyobrażać. Jest niewiele drożej niż golf II.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to nie było żadnych, wynikających z konstrukcji pojazdu. Trzeba uważać na nisko usytuowaną miskę olejową, szczególnie gdy założy się za niski profil opon, jeszcze w połączeniu z naszymi pięknymi drogami (szczególnie 3 kategorii)i z nieuwagą. Wtedy nieszczęście murowane.