Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda Xedos 9

Cebool, 9 miesięcy temu
Silnik 2.5 170KM 125kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 506 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mazda Xedos 9 2.5 170KM 125kW 1993-2000 - Oceń swoje auto
4,50
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 506 kkm. Drugie tyle przed nim.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Jednym słowem mazda.
5,0
Całokształt
Pół miliona już ma. Jeżeli się nie złamie od rdzy, zrobi drugie tyle. Używam auta od 12 lat przejechałem nim na gazie 340kkm z 506kkm które ma na liczniku. Jeździ się nim fenomenalnie. Po tysiackilometrowej trasie wysiada się może nie wypoczętym, ale bardzo rozsądnie zmęczonym. Do poruszania się na 'daily' też niezwykle wygodny. W garażu mam też a6c6 quattro z dsg i na trasę wybieram mazdę, choć czynnikiem decydujący są koszty. 10l gazu to zawsze te niej niż 8l ON.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichutki, przy regularnej wymianie oleju praktycznie bezawaryjny. Po 25 latach nadal ma odpowiednią dynamikę. Słabszym elementem jest układ zapłonowy, ale wyczulony użytkownik jest w stanie przygotować się na wymianę świec, kabli, kopułki. Samochód daje znać słabszym odpalaniem i nierówną pracą przy wyższej wilgotności zimą.
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje 6 biegu w manualu. Mocy i momentu ma tyle że w trasie 6 bieg zmniejszyły spalanie o 15% moim zdaniem. Automat ma niewielką żywotność, z obserwacji samochodów kolegów z grupy uważał bym na sztuki z 250kkm na liczniku.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie. Wielowahaczowe zawieszenie robi robotę. Części są średnio dostępne, ale przez 12 lat używania wiem że wszystko da się gdzieś kupić i zregenerować.
2,0
Karoseria
To niestety wada wszystkich mazd z tych lat produkcji. Kilka miejsc szczególnie słabych - prawe nadkole i mocowanie poduszki z przodu, podłoga na łączeniu z progami, drzwi, tylne błotniki, klapa tylna. Można wymieniać bez końca.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się baaaardzo nisko (dlatego też świetnie się prowadzi). W każdym kierunku widzi się dobrze, ale niska pozycja jednak trochę się odbija na widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu. W modelach przedliftowych z manualem szokujący brak cupholdera!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czynnik klimatyzacji musialem uzupełniać raz! Po wymianie skorodowanej chłodnicy. Układ niezniszczalny. Samochód nagrzewa się bardzo szybko, grzane fotele robią robotę. Zdarza się awaria silniczka regulującego temperaturę (miałem i widziałem na grupie że ktoś też miał). Ale wymiana była banalna a część łatwo dostępna na rynku wtórnym.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182 cm wzrostu i nadwagę. Gdybym był trochę większy... To nie wiem czy nie szukałbym czegoś innego. Samochód skrojony na moje potrzeby i pozycję w której prowadzę. Przy tym wzroście fotel mam maksymalnie przesunięty do tyłu co pozostawia niewiele miejsca dla osób podróżujących za mną. Bagażnik... jest wystarczający.
4,0
Wyciszenie
W samochodzie jest cicho, ale do klasy premium jednak odrobinę zabrakło.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bezawaryjnosc robi swoje. Przez te 12 lat używania (intensywnego - do 50 tyś /rok) i osobistego serwisowania koszty roczne były niższe niż samochodów które były jako 'drugie'. A były to Ford Fiesta mk5, Golf mk4, Honda Fr-v, Mercedes w168. Jeżeli nie serwisuje się samemu... No to koszty mogą się ułożyć nieco inaczej. Warto mieć mechanika który zna model, a przynajmniej silnik.
5,0
Stosunek jakość/cena
W 2012 kupiłem za 1500 euro. Teraz sprzedałbym (gdybym chciał a nie chcę) może za 2000 euro. Pomału drożeją, bo te które się nie rozleciały, są samochodami raczej od fana motoryzacji. Jak ktoś zastanawia się nad kupnem, to niech szuka kogoś kto tym samochodem pojeździł kilka lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazg ami zajmuję się na bieżąco, ale nie ma tego dużo. Raz na rok, może dwa trzeba coś pokręcić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeden raz nie dojechałem gdzie chciałem, i konieczne było holowanie. Elastyczny przewód w układzie sprzęgła się rozszczelnił. Koszt nowego 50 pln. Teraz wsiadłbym i pojechał na koniec Europy i z powrotem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda Xedos 9