Ogólnie uważam, że jest to wspaniałe auto. Nie jest oczywiście pozbawione wad ale w zestawieniu z zaletami są one małoistotne.
Bardzo ładna linia nadwozia, piękny jasny środek wykonany z dobrej jakości materiałów. Wysoki komfort podróżowania nawet przy długich trasach. Mam ten samochód od kilku miesięcy w ciągu których przejechałem 17 tys. km i mimo to nadal czuję radość kiedy potrzebuję gdzieś jechać.
Auto wzbudza zainteresowanie i podziw.
Od kiedy jestem szczęśliwym użytkownikiem widziałem takie auto jakieś 3 lub 4 razy na drodze co dla mnie jest dużą zaletą.
Xedos 9 pasuje do indywidualisty lub po prostu kogoś, kto nie lubi zbyt często powtarzających się na naszych drogach aut typu golf, A4, mondeo itp.
Wrażenia
4,0
Silnik
Czasem myślę, że przydałoby się nieco więcej mocy jak na auto o masie 1580kg. Maksymalny moment jest dostępny dosyć wysoko, bo przy 5000obr/min. Do 3000 obr/min auto trochę słabo się zbiera ale w wyższym zakresie obrotów moc jest odczuwalna.
Odnoszę wrażenie, że winna jest tu trochę skrzynia biegów.
3,0
Skrzynia biegów
4-ro stopniowy automat trochę ogranicza możliwości silnika. Wg. mnie jest zbyt leniwy i przydałoby się 5-te przełożenie. Trzeba mocno wcisnąć gaz aby bieg się zredukował lub pomóc ręcznie.
Na jednym z amerykańskich forum znalazłem za to następującą opinię o skrzyni - nieśmiertelna.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie zachęca raczej do spokojnej jazdy. Jest bardzo komfortowe i dobrze tłumi nierówności.
Może nie przypaść do gustu wielbicielom sportowej jazdy.
Xedosem podróżuje się tak wygodnie jak statkiem... podobny jest również promień skrętu ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na tak dużego sedana nie mam zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko proste i intuicyjne.
Fotel kierowcy regulowany we wszystkie możliwe strony.
Minus za brak regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach. Można jedynie wyciągnąć lub wcisnąć kierownicę.
Szkoda też, że nie ma składanych tylnych siedzeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę auto szybko się nagrzewa.
Latem klimatyzacja dobrze sobie radzi z chłodzeniem wnętrza.
Jasna skóra nie nagrzewa się zbyt mocno nawet jeśli pozostawimy auto na otwartej przestrzeni w słoneczny dzień.
Nie podoba mi się sposób zmniejszania prędkości wentylatora. Można się poruszać jedynie w kolejności 0,1,2,3,4 i nie można się cofnąć no chyba że ja tego nie odkryłem. Aby zmniejszyć prędkość o jeden stopień trzeba albo przejść przez pozostałe prędkości czyli np. 3,4,1 albo wyłączyć (0), po czym ponownie dojść do żądanej prędkości. Dziwne.
Wentylator dziwnie u mnie hałasuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i bardzo wygodne wnętrze. Podłokietnik dla kierowcy i pasażerów z tyłu skutecznie uprzyjemnią podróż.
5,0
Wyciszenie
Auto jest bardzo ciche. Nawet przy większych prędkościach można swobodnie rozmawiać z pasażerami lub przez zestaw słuchawkowy do telefonu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj jestem trochę rozczarowany jeśli chodzi o zużycie paliwa. Jeżdżę głównie po trasie i tylko raz udało mi się zejść poniżej 11l/100km. Przeważnie notuje zużycie 12-12,5l/100km przy czym podkreślam, że jeżdżę głównie po trasie. Normalny styl jazdy z wyprzedzaniem.
Nie wiem jak kształtują się ceny napraw, bo przejechałem dopiero 17 tys. km i wymieniłem jedynie płyny i filtry.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie ciężko znaleźć auto oferujące tyle przestrzeni, komfortu i oryginalności.
Bogate wyposażenie oferuje wszystko co trzeba do wygodnej jazdy. Z życzeń mógłbym wymienić jeszcze tylko światła xenonowe i stabilizację toru jazdy chociaż to ostatnie przy spokojnym stylu jazdy do jakiego zachęca to auto może być rzadko przydatne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z informacji jakie znalazłem w internecie przed zakupem auto należy do niskoawaryjnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W większości Xedosów dostępnych na aukcjach internetowych widzę, że oryginalne radio zostało zamienione innym. U mnie oryginał również się zepsuł. Wymiana na dobrej klasy radio 2-DIN to wydatek ponad 1000zł.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 164KM 121kW
[l/100km]