Auto niezawodne, ciche, duże, komfortowe za niską cenę. Są auta, których atutem jest prędkość i są takie którymi nie trzeba się spieszyć, Mazda Xedos należy do tej drugiej grupy ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Fantastycznie cichy. Na wysokich obrotach słychać przyjemny dla ucha charakterysyczny pomruk, zresztą głównym celem konstruktorów tego silnika (T.Sakono, S.Takizawa, S.Harada, T.Ikeda, H.Abe) miał być jego komfort dla ducha ;-) Jak na przebieg 190´000 km pracuje bardzo stabilnie tak na benzynie jak i na gazie (wtrysk sekwencyjny).
UWAGA: Ten silnik toleruje tylko instalacje gazowe z sekwencyjnym wtryskiem (koszt od 3800 zł).
5,0
Skrzynia biegów
4-biegowy automat. Przy jeździe dynamicznej nie należy się bać trybu sportowego (S), może wydawać się dziwne, ale przy nieco ostrej jeździe w tym trybie auto pali mniej niż w trybie "Drive". Skrzynia reaguje szybko i przyjemnie
4,0
Układ jezdny
W dobrych warunkach auto bardzo dobrze radzi sobie z zakrętami. Niezbyt twarde amortyzatory doskonale pasują do naszych polskich dróg. Droga hamowania jest krótka (auto z systemem ABS). Przy bardzo śliskiej nawierzchni auto wykazuje właściwość podsterowności (stąd 4).
Komfort
5,0
Widoczność
Przednia szyba dużych rozmiarów daje bardzo dobrą widoczność. Tu piątka, pomino iż do oświetlenia (soczewki) można mieć małe zastrzeżenia.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na 5. Auto jest przestronne i wygodne. Deska zaprojektowana wzorowo. Dostęp do wszelkich przełączników bez zastrzeżeń. Regulowana wysokość kierownicy. Materiały wykończeniowe całkiem ok.
Duża swoboda ustawień foteli.
Dodatkowo moje auto posiada skórzane obicia, co też w pewnym stopniu podnosi jego komfort :-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. Przełączniki nawiewów elektryczne, lekko chodząca gałka ustawienia temperatury znajdująca się blisko kierownicy jest dużym plusem. Xedosy posiadają klimatyzację. Należy uważać na nawiew nad kolanem kierowcy, nie polecam jego otwierania przy chłodnym powietrzu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest przestronne i wygodne. Materiały wykończeniowe całkiem ok.
Duża swoboda ustawień foteli. Całkiem duży bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Auto posiada niespotykanie cichy sinik. Bardziej słyszalny jest hałas opon i powietrza. Jednak auto jest dobrze wiciszone i to również nie stanowi większego problemu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - nie ma znaczenia czy trasa czy miasto, spalanie jest zależne od dynamiki jazdy. Przy jeździe dynamicznej spala 13-14 LPG (12-13 benzyny), dla spokojnej jazdy: 11-12 LPG (9.5-11 benzyny) [l/100km]. Uważam, że jest to dobry rezultat jak na silnik 2.0 V6 przy automatycznej skrzyni dla auta ważącego ponad 1300 kg. Przy automacie i jeździe dynamicznej zalecam używanie trybu "Sport".
Auto posiada duży stopień niezawodności. Części w stosunku do klasy są bardzo tanie (klocki 50zł, tarcze 60zł, pasek rozrządu 150zł, przegub 200zł). Uważać na lampy ;-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na dużą niezawodnoś i wspaniały komfort tego auta oraz jego klasę cena jest bardzo niska (mowa tu o aucie używanym). Jednak, należy bardzo uważać przy jego zakupie. Gdy szukałem tego auta spotykałem straszne cuda. Xedosy wyglądające jak spod igły, w rzeczywistośi były to złomy po poważnych wypadkach, dla osoby która się nie zna takie auto może wydawać się bardzo zadbane, w idealnym stanie, w rzeczywistości może nie nadawać się do ruchu na drogach. Także uważajcie ! Jeden sprzedawca chciał mi wmówić, że poduszki powietrzne w aucie które oglądałem zostały skradzione :-D
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem problem z automatyczną anteną (zacina się) i składaniem lusterek (wymaga nasmarowania). Poza tym wszystko ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest to jedno z bardziej niezawodnych aut. Silnik bez większych ingerencji jest w stanie przjechać 500´000 km. W tej chwili moje auto ma przebieg 190´000 km i silnik pracuje idealnie tak na benzynie jak i na LPG.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 V6 160KM 118kW
[l/100km]