Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda Xedos 6

Łukasz, 12 lat temu
Silnik 1.6 112KM 82kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda Xedos 6 1.6 112KM 82kW 1992-2000 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Super zawieszenie i świetne hamulce zapewniają dużo frajdy na szybkich łukach i gwałtownych nawet dohamowaniach. Jest to auto z zacięciem sportowym, a nie komfortowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszczelka pod pokrywą silnika
5,0
Całokształt
To jest auto jakiego szukałem - jest śliczne, ma sportowe zacięcie, nie bije po kieszeni i jest niezawodne. Kabina mogłaby być bardziej przestronna, ale nie można mieć wszystkiego. Nie zamieniłbym Madzi na nic innego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Druga zaraz, po zawieszeniu, najmocniejsza strona tego auta. Świetna dynamika przy wyższych obrotach, a i spalanie rozsądne. Jak na tą pojemność silnik jest dość elastyczny. Na czwartym biegu bez przesadnego zamulania możemy pojechać od 40 do 120km/h. Mój trochę nierównomiernie się wkręca na obroty przy dużych prędkościach, ale być może to kwestia regulacji.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa poprawnie, drążek zmiany biegów bardzo wygodny, a biegi wchodzą sztywno (żadnych luzów). Jedyny mankament to sporadyczne problemy z wbiciem wstecznego - wystarczy jednak powtórnie wysprzęglić i jest ok. Ostatnie biegi mogłyby być nieco dłuższe - przy 110km/h na godzinę mamy już 3000obr/min.
5,0
Układ jezdny
Kocham zawieszenie Madzi! Jest twardo, sztywno i bezpośrednio. Mimo wspomagania świetnie orientujemy się w położeniu kół, a wszelkie nierówności są doskonale wyczuwalne dzięki usztywnionemu nadwoziu (rozpórki na kielichach przód i tył - w serii). Doskonałe hamulce - 4xtarcze. Lubię szybkie zakręty i ten samochód jest do nich stworzony. Jeżeli szukacie komfortowego krążownika to nie jest auto dla was.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest taka jak być powinna. Mój egzemplarz ma niestety zepsutą regulację wysokości fotela i mam trochę za nisko linię dachu, ale przy wzroście 175cm nikt nie powinien mieć tego problemu, nawet przy najwyższym położeniu fotela.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i tak, jak być powinno. Schowek między fotelami mógłby być nieco dłuższy - mógłby służyć wtedy jako podłokietnik. Dziwne położenie lampki wewnętrznej - znajduje się na samym środku dachu. Da się jednak do tego przyzwyczaić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest dobra, natomiast ogrzewanie mogłoby działać nieco szybciej - ciepło robi się po przejechaniu jakiś 8km z prędkością 90km/h. Być może w mieście wyglądałoby to lepiej.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po aucie klasy średniej nie można oczekiwać w tej dziedzinie zbyt wiele. Porównałbym ilość miejsca do Audi A4. Mam 187cm wzrostu ważę ponad 100kg i w trasach do 300km nie mam na co narzekać. Dłuższe dystanse są już jednak nieco męczące. Fotele są odrobinę za wąskie, a oparcia troszkę za krótkie - widać, że projektowali je japończycy i dla japończyków. Piękna linia auta została poprowadzona kosztem wygody podróżujących - coś za coś. Za to bagażnik jest zaskakująco przestronny.
5,0
Wyciszenie
Na najwyższym poziomie. Na wolnych obrotach i po rozgrzaniu nie słychać nawet czy auto jest zapalone czy nie. Znikomy szum powietrza nawet przy dużych prędkościach. Nawet głośne słuchanie muzyki nie będzie niepotrzebnie zwracało uwagi przechodniów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem bardzo mile zaskoczony. w cyklu mieszanym z przewagą trasy (przelot z prędkością 110 - 120km/h, wyprzedzanie, jazda za konwojem) auto spaliło 7,2l/100km. Ceny części mechanicznych są zaskakująco przystępne jak na Mazdę - pasek rozrządu z napinaczem kupiłem za 120zł (wcale nie jakiś szmelc). Poza tym nic nie musiałem w niej robić - te samochody się po prostu nie psują. Jedyne czego się obawiam to stłuczki - słyszałem, że elementy karoserii są drogie. Ile w tym prawdy? Nie wiem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za zadbany egzemplarz trzeba zapłacić. Ja za swoją dałem 11.600 dwa lata temu. Rok produkcji 1997, pierwsza rejestracja 1998, przebieg 132.000km - teraz już jestem pewien że oryginalny. Plastiki są dość przyjemne w obejściu, nie skrzypią, nie trzeszczą. Spasowanie wszystkiego na najwyższym poziomie. Skóra na kierownicy i gałce zmiany biegów, welur na fotelach - gorszej konfiguracji próżno szukać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ułamana klapka od schowka między fotelami - wina poprzedniego właściciela. Cieknąca uszczelka pod pokrywą silnika - nic poważnego ale wkurza. Po wymianie nadal poci się jedna strona. Ubytki oleju są jednak niedostrzegalne gołym okiem. Poza tym wszystko pięknie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyne co musiałem wymienić zaraz po kupnie to wydech - miał przedmuchy od korozji. Traktuje to jednak jako element eksploatacyjny a nie usterkę - zawsze można sobie założyć wydech z nierdzewki i mieć z głowy na wieki. Poza tym absolutnie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda Xedos 6 1.6 112KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda Xedos 6