Generalnie bardzo udana konstrukcja, świetnie prowadząca się karoseria, która ma znacznie więcej miejsca niż sugeruje jej zewnętrzny wygląd. Największy plus to prowadzenie, bo samochód jeździ jak po szynach i reaguje na najmniejszy ruch kierownicą. Największy minus to zdecydowanie eksploatacja - silnik nie nadaje się do ekonomicznej jazdy i niestety nawet w mieście przy tych minimalnych 3k obrotów spali kilkanaście litrów na 100 km. Moim zdaniem najlepiej nadaje się na auto na weekend/ do zabawy na torze, gdyż w codziennej jeździe spalanie i rytuał ( rozgrzanie silnika, przepalanie na wysokich obrotach, nie gaszenie na zimnym) jest nieco uciążliwe. Koszty niektórych napraw ( np. wahacze) dosyć spore ze względu na niewielką ilość części zamiennych. Ciężko znaleźć auto w tej cenie, które będzie prowadzić się równie dobrze.
P.S. jak każdy japoniec ( i oczywiście mazda) lubi złapać rudej, dlatego warto zwrócić uwagę na karoserię.
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 Wankel 231KM 170kW
[l/100km]