Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda RX-8

Dziki Rex, 6 lat temu
Silnik 1.3 Wankel 231KM 170kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mazda RX-8 1.3 Wankel 231KM 170kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Przyjemność z jazdy i rewelacyjne fotele.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Ruda.
Silnik : Wrażliwy i delikatny.
4,0
Całokształt
Auto bardzo delikatne i wymagające uwagi od użytkownika. Prowadzenie to prawdziwa przyjemność, zawieszenie rewelacyjne po 10 latach bez luzów czy widocznego zużycia. Praca w innym zakresie obrotów (trochę jak motocykl). Koszty umiarkowane mocno zależne od własnego zaangażowania. Paliwo tylko ze środkami czyszczącymi więc często to droższe. Spalanie "ile wlejesz tyle spali". Niestety dość wrażliwe na korozję. Bardzo praktyczne rozwiązanie wsiadania pasażerów (o dziwo się mieszczą) i ciekawe rozwiązanie do przewożenia nart. Bardzo pojemne jak na kategorię "coupe". Fatalna, psująca się zmieniarka CD. Utrzymanie czarnego w czystości graniczy z cudem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest cudem techniki. Fantastycznie pracuje, sprawia, że jest zawsze o czym pogadać z kolegami. Jednak jest to jednostka wrażliwa na użytkownika. Konieczne paliwo ze środkami czyszczącymi, dolewki i kontrola oleju, rygorystyczne (częstsze) wymiany świec i oleju powodują, że nie jest to wymarzony silnik użytkowy z którym nic nie trzeba robić. Do tego wysokie spalanie. Trzeba też pamiętać, ze rzadko kto jest się w stanie dotknąć tego auta. Przeważnie użytkownik wie o nim więcej od mechanika. To powoduje, że w dłuższej eksploatacji cud techniki trochę wkurza.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Fantastyczny. Samochód ma bardzo dobrze wykonany układ o niewątpliwie sportowym charakterze. Z jednoczesnym dobrym rozłożeniem masy żadne zakręty nie są straszne. (póki nie są zaśnieżone)
3,0
Karoseria
Niestety karoseria jest wrażliwa na rudą. Wnętrze progów od przodu, podłoga bagażnika nad tłumikiem końcowym, oraz właściwie wszelkie możliwie miejsca ruda atakuje już w wieku 6 lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu bardzo ograniczona, przód i boki bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie właściwie całoroczne za sprawą nagrzewającego się tunelu. Na szczęście wystarczy dobra okleina termiczna od dołu i problem znika. Niestety auto nie lubi wilgoci i strasznie paruje. Nie jest to jakiś wielki problem, ale istnieje. Klima dobra, ale raczej na przód. Pasażerowie nie maja komfortu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pamiętajmy, ze to kategoria coupe wiec w tej kategorii jest rewelacyjnie. Oczywiście do busa daleko.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 Wankel 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda RX-8