Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda RX-8

Sław, 13 lat temu
Silnik 1.3 Wankel 231KM 170kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 63 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda RX-8 1.3 Wankel 231KM 170kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : O tym jeszcze nie było, hamulce genialne.
4,0
Całokształt
Jest ok, ale jak ktoś szuka sportowych osiągów, to zły adres.
Wrażenia
3,0
Silnik
Cóż w silniku fajna jest jego oryginalność. Niestety nie jest to jednostka, która poraża kulturą pracy. Moc też nie szokuje. Oczywiście samochód zbiera się ładnie, ale tych 231 koni nie czuć. Coś zaczyna się dziać dopiero powyżej 5 tys. obrotów. Niestety w codziennym użytkowaniu jest to bardzo niepraktyczne, tj. jak się jedzie na np. 5 bieg i ma się 80 km/h przy 3 tys obrotów, to przyspieszanie przypomina rozpędzanie słonia, dopiero redukcja na 3 bieg daje efekt. Wynika to także z marnego momentu obrotowego (tylko 211 Nm). Generalnie zatem silnik \"upierdliwy\" w codziennym używaniu. Tak na marginesie audi A3 2.0 T (200 koni) jest dużo bardziej dynamiczne. Innymi słowy, ze startu zatrzymanego wygra mazda, z jazdy na dowolnym biegu Audi, a to jest trochę smutne.
5,0
Skrzynia biegów
Tu bez zarzutów, krótki skok i super precyzja. Długość biegów super zgrana z silnikiem. Mam nawet wrażenie, że skrzynia nadrabia braki silnika.
4,0
Układ jezdny
Lekka nadsterowność, ale generalnie jest dobrze. Przy wyższych prędkościach (tj. 200 i wyżej) samochód potrafi przestraszyć, tj. staje się mocno niepewny.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na sportowy samochód jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Cóż samochód, którym wożę żonę, dziecko i graty na wakacje. Inny samochód sportowy, w którym czuje się podobnie to BMW M6, a to porównanie daje do myślenia. No i nic się nie psuje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepło super, klima średnio.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca max 190 cm, waga max 105 kilo. Powyżej zaczynają się problemy. Czyli dla standardowych ludzi będzie ok.
4,0
Wyciszenie
W normalnym użytkowaniu nie męczy i silnik do 5 tys chodzi cicho.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż, niby to sportowy samochód, ale tak jak pisałem silnik nie poraża osiągami. Spalanie jednak wybitnie sportowe. Generalnie w mieście 17,5l przy spokojnej jeździe, na trasie 12l. Przy szaleństwach powyżej 20l niezależnie gdzie. Wspomniane powyżej audi pali odpowiednio 13 i 9l, przy bardzo zbliżonych osiągach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańszy samochód w swojej klasie, a przy łącznej ocenie wszystkich cech wygrywa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 30 tys. nic się nie popsuło, ale samochód jest zadbany i niekatowany.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 30 tys. nic się nie popsuło, ale samochód jest zadbany i niekatowany.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 Wankel 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda RX-8