Fajne autko, o niebanalnej, zgrabnej sylwetce i mocnym silniku. Jeśli kogoś stać, to polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dość ciekawe rozwiązanie - silnik Wankla 1300cm3 z dwiema turbosprężarkami - mocny i niezbyt ciężki fizycznie, ale w naprawie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobre przłożenia, mimo iż skrzynia jedynie 5-biegowa
4,0
Układ jezdny
Napęd na tylne koła, to nie taka rewelacja, jak 4x4, ale swój urok ma. Atutem jest doskonałe wyważenie, dzięki czemu autko prowadzi się nadzwyczaj łatwo. W wersjach bez spojlera przy dużych prędkościach zaledwie przeciętna przyczepność.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu OK, przy cofaniu wymagane odpowiednie wyczucie.
4,0
Ergonomia
Podobnie jak wyżej - z przodu b. dobrze, z tyłu fatalnie, choć i tak lepiej niż w maluchu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W normie - jest nawet dostępny klimatronic.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
vide ergonomia
5,0
Wyciszenie
Silnik pracuje lekko i cichutko, gdy trzeba, a doskonała aerodynamiczna karoseria nie hałasuje przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik tylko 1.3, ale pali dużo, ale taki już urok jednostek Wankla.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nawet używanego jest dość wysoka, ale wzamian otrzymuje się samochód z klasą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem coś siądzie w elektronice, ale głównie w starszych modelach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko OK, choć zdarzają się przypadki usterek silnika, a wtedy kaplica - w Polsce ciężko coś z tm zrobić.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 Wankel 265KM 195kW
[l/100km]