Układ hamulcowy
: Hamulce to jest bajka. Nie ma innych aut z takimi hamulcami.
5,0
Całokształt
Najbardziej bezawaryjne auto w mojej historii.
A mialem ich sporo, zarówno służbowo i prywatnie.
Nawet nówki sztuki z salonu przegrywały z tym autem.
Kiedys po odebraniu z salonu nowego auta innej marki i teoretycznie wyzszej klasy, wrocilem do ASO po 10 minutach twierdzac, że mam problem z hamulcami. Sprawdzili i powiedzieli, że jest ok.
Tylko ja zapomnialem, że to nie hamulce jak w Premacy.
Jak pojezdze innym autem i przesiadam sie do Premacy to juz pare razy stawalem deba, bo zapominam jak skuteczne sa hamulce w tym aucie. Nigdy nie mialem lepszych hamulców.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mogłoby być bardziej zrywnie, ale to nie common rail, więc z jedynki na światłach to nie wyrwiesz jak benzyną.
Ale dzięki temu, że to poprzednia generacja to nie masz dwumasy (Ci co wymieniali 2masę więdza ile to kosztuje) nie ma filtra DPF i innych nowoczesnych wynalazków, ktore doprowadzają właścicieli nowych diesli do rozpaczy. Dzięki temu ceny używanych starszych diesli są wyższe od nowszych generacji.
Bardzo dobre wieczne turbo chłodzone cieczą.
Awarie spotykaja tylko włascicieli przekręconych liczników i tankujący smieciowe paliwo.
Tutaj nie mozesz lac ropy pół na pół z wodą.
5,0
Skrzynia biegów
Zapominasz, że masz takie coś w aucie - zero problemów.
Prawie 200kkm i wciaż oryginalne sprzegło. No i jest to skrzynia bez dwumasy.
5,0
Układ jezdny
Tylko komplet łączników stabilizatora przez 200kkm.
Polecam łączniki firmy Ramech - dużo tańsze od oryginalnych i dużo lepsze w naszych warunkach.
To samo powiedzą wszystcy na forum Mazdy. Tylko Ramech.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzy wyżej jak w zwykłem aucie i jest super.
5,0
Ergonomia
Auto z poprzedniej epoki, ale ma rozkladane tylne fotele, skladane przednie, a łatwośc demontażu foteli, jak chcesz wsadzic cos wiekszego to bajka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla to szok - zima cieply po 2km.
Klima jak w lodówce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mozna sie uczyc z Premacy jak wykorzystac przestrzen wewnatrz auta. Kiedys znajomy skomentowal, ze to takie male auto, ale sie zdziwil jak wsiadl do srodka, a jezdzi Mazda 6.
Kiedys mnie naszlo i chcialem zmienic to auto na wyzszej klasy, ale zona oprotestowala.
Kilka prob ujezdzenia Accorda, Mazdy 6 i innych aut
potwierdzilo ergonomie Premacy. Pozycja kierowcy jest doskonala.
3,0
Wyciszenie
Największy minus tego auta. Szumi z nadkoli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Maksymalnie 7,2 przy 3 rowerach na dach i zaladowany po dach podczas przeprowadzki i przy sredniej 130 na zachodnich autostradach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Raz kupione i 7 lat bez inwestycji więc jest super.
Kiedys to auto to byla egzotyka na naszych drogach. Teraz jest tego sporo, dzieki niezawodnosci tego auta.
Jest tak dobrze, że mimo iz nie mieszkam juz w PL cięzko mi się rozstac z tym autem.
Z odsprzedażą dobrego egzemplarza nie ma problemu - mam już dwie osoby w kolejce na 13 letnie auto !!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2 czujniki ABS to wydatek 150 PLN sztuka +20 minut samodzielna wymiana. Bardzo prosta diagnostyka tej usterki z pomoca forum mazdaspeed.pl.
To tyle drobiazgow przez 7 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystkie diesle Mazdy (nowe i stare) wymagaja wymiany podkladek pod wtryskami, ktore fabrycznie sa zle zaprojektowane. Mazda zmienila ich ksztalt po jakims czasie. Jesli dymi z korka wlewu oleju to podkladki do wymiany - koszt 200pln. W tym dieslu niczym to nie grozi, tylko dymi, mozna z tym jeździc
Prosta robota do samodzielnego wykonania - polecam mazdaspeed.pl, jest tam opis.
Później tylko lać paliwo i jeździć.
Przy zakupie nalezy sprawdzic podwozie i tylne nadkola, ktore niezakonserwowane w odpowiednim czasie rdzewieja.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DiTD 90KM 66kW
[l/100km]