Auto w wersji Sportive. Prezentuje się bardzo dobrze. Bogaty pakiet dodatkowy. Trzy osobowa rodzina nie może narzekać na brak miejsca. Tak jest w moim przypadku. Spalanie gazu średnio 10 l/100 km też nie dobije nikogo finansowo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nic, naprawdę przez 3 lata nic się nie popsuło i nic nie musiałem wymieniać. Oczywiście oprócz płynów eksploatacyjnych, filtrów itp. Naprawdę czuć, że jest pod maską te 130 koni. Tylko...żeby to wykorzystać trzeba silnik trzymać od 4 tys obr wzwyż. Jest to niestety okupione trochę wyższym spalaniem, ale auto jest zagazowane, więc jakoś mi to nie przeszkadza.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie jest dobrze. Jednak czasami zwłaszcza gdy jest ciepło na zewnątrz jest problem z wrzuceniem pierwszych trzech biegów. Trzeba użyć większej siły niż zazwyczaj. Od razu zaznaczę, że olej w skrzyni był wymieniony ;)
5,0
Układ jezdny
Mam dwa komplety opon. Na zimę 15tki, na lato 16tki. Co do pierwszych - autko do normalnej eksploatacji ok. Radość zaczyna się przy 16-tkach z profilem 45 :) Trzyma się bardzo dobrze w zakrętach. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności. Po trzech latach wymieniłem tylko kilka gum w zawieszeniu i to wszystko.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu, na boki jest bardzo dobrze. Za to do tyłu ledwie dobrze. Miałem już kilka aut, ale tym mi się najgorzej parkuje tyłem. Chyba pora zainwestować w czujniki parkowania ;) Chociaż jeszcze w nic nie uderzyłem ;)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Żałuję jedynie, że kolumna kierownicy jest regulowana tylko w jednej płaszczyźnie. Długie odcinki można pokonywać bez obawy, że nogi zdrętwieją, albo będzie bolał kręgosłup.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczny klimatronik daję radę :) Auto w zimie bardzo szybko się nagrzewa. Prawie jak webasto :) Prawie... ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco. To co można robić z fotelami to fantastyczna sprawa. Z tyłu nie liczcie na to, że trzech rosłych panów pojedzie w komfortowych warunkach. Auto jest raczej wąskie.
4,0
Wyciszenie
Jeżdżąc po mieście hałasu się specjalnie nie odczuwa, bo i prędkości są znikome. Na autostradzie do 120-130 km/h też jest dobrze. Ale każdy kto jechał tym autem powyżej tych prędkości, a mi to zdarza się dosyć często na autostradach, ten wie, że jest głośno. Za głośno. Nawet podkręcanie poziomu głośności w radiu nic nie daje :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od 20 lat jeżdżę tylko autami benzynowymi lub benzyna z LPG. Niestety jest to auto wysokie z dość dużymi oporami powietrza. I jak na takiego vana z tym silnikiem to wcale nie jest źle. Spalanie benzyny w mieście, na krótkich odcinkach rzędu 1,5 - 2 km to około 10-11 litrów z LPG - 12 litrów.
Jeżeli chodzi o ceny części też nie ma większego problemu. Warto kupować używki w dobrym stanie, ale oryginalne, niż tanie zamienniki nowe. Miałem tak z pompą paliwa. Nowa posłużyła mi kilka miesięcy. Używana z allegro już dwa lata :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko zależy w jakim stanie kupi się auto. Jeżeli zajechane, z jedną rdzą na karoserii to nawet cena 4 tys zł za samochód niewiele pomoże, bo włoży się jeszcze raz tyle w naprawy. Czyli warto od razu wydać więcej, ale kupić auto w dobrym stanie technicznym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Największą bolączką auta jest niestety rdza. Na wiosnę mam do zrobienia tylne nadkola, bo zaczynają się pojawiać małe ogniska korozji. Oczywiście co kilka lat konserwacja podwozia też wskazana. Moim zdaniem to największy minus auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 130KM 96kW
[l/100km]