Silnik
: Po montażu LPG w trakcie przełączenia na niedogrzanym silniku czuć szarpnięcie. W trakcie jazdy jest raczej nieodczuwalne, ale przy przełączeniu na skrzyżowaniu powstaje niezła dziura - ty mu w gaz, a on tylko YYYY i przez sekundę dziura jakby nie dostał paliwa.
4,0
Całokształt
Przez pięć lat użytkowania (instalacja gazowa założona w serwisie STAG) padła tylko cewka za 70zł oraz regenerowane były tylne zaciski - lubią się zapiec. Gdyby nie wszechobecna rdza, to do tej pory bym jeździł. A tak niestety, przyszedł koniec. Wersja 100KM niestety trochę słaba, przy 5 osobach i całym bagażniku klamotów trzeba redukować na 4 bieg pod górkę w trasie. Spalanie gazu 10,5L. Zawieszenie - no tutaj niestety trzeba się przyzwyczaić do chrupania przedniego zawieszenia, nawet po wymianie wszystkich gum po roku odgłosy wracają. Za to genialnie trzyma się w zakrętach i hamuje. Klimatyzacja mogła by być bardziej wydajna, ale ogólnie nie jest źle. Spryskiwacze - wymiana na mgłowe, bo oryginały trochę słabo. Zbiornik około 2L płynu to też lekka przesada - często trzeba dolewać, zwłaszcza że szyba jest pod takim kątem, że zbiera wszystkie latające robactwo na siebie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trwała jednostka, nie bierze oleju. Niestety brakuje trochę mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem problem z wbiciem wstecznego i ciężko wchodząca jedynka. Raczej standard w japońcach.
5,0
Układ jezdny
Precyzja i zero luzów.
2,0
Karoseria
Niestety, doły drzwi, nadkola, belka pod szybą przednią i kielichy rdzewieją - można powiedzieć Mazda...
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko wkoło bardzo dobrze widoczne, słupki nie przeszkadzają
4,0
Ergonomia
Trochę krótki drążek zmiany biegów, trzeba ściągać rękę z podłokietnika. Poza tym ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy większych upałach klimatyzacja mogłaby być bardziej wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażer z długimi nogami podpiera schowek - przy dłuższych trasach uciążliwe. Z tyłu przestrzeń ok.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h i dobrych oponach ujdzie. Niestety, auto średnio nadaje się na autostradę, gdyż silnik przy 140 km/h wyje przy ponad 4k obrotów. Poza tym przy tym pali jak smok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto właściwie się nie psuje. Poza drobnymi rzeczami, typu podświetlenie deski (żaróweczki 14V krótko trzymają, ale na szczęście prosta jest ich wymiana). Silnikowi wystarczy dobry olej i czyste filtry.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niestety, cena przy tym aucie leci na łeb na szyję. Obecnie za 5000zł można kupić zadbany egzemplarz z lpg na pokładzie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lubiące się przepalać żarówki podświetlenia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cewka za 70zł, która spowodowała wizytę u mechanika, co prawda dało się dokulać na dwóch garach te 2km, ale smród niespalonej benzyny pozostaje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 100KM 74kW
[l/100km]