Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 IV Soft Top Facelifting

Michał, 2 lata temu
Silnik 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-5 IV Soft Top Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Świetne małe, zwinne auto dla dwóch osób albo jako drugie auto w rodzinie. Wersja z miękkim dachem radzi sobie zarówno w lecie jak i w zimie, trzeba o nią nieco bardziej zadbać jednak niż o RFa. Męczące na długich trasach drogami szybkiego ruchu ze względu na hałas i ciasnotę, rozwija skrzydła na górskich, krętych drogach. Bardzo przyjemne także i w mieście ze względu na dynamikę i zwrotność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zwinny, przy niewielkiej masie pojazdu zupełnie wystarcza. Pozwala na zabawę bez ryzyka utraty prawa jazdy. Brakuje mu trochę pazura w postaci dźwięku.
5,0
Skrzynia biegów
Krótka, sportowa, bardzo przyjemna. Na manetce czuć pracę silnika, drgania i wibracje.
5,0
Układ jezdny
Na zakrętach na suchej nawierzchni auto wciska w fotel. Na mokrej trzeba zachować ostrożność, auto mocno ucieka tyłem.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Z otwartym dachem widać wszystko dookoła, wysokim osobom będzie przeszkadzać wielkie lusterko wsteczne z wielkimi ramkami, nie mam pojęcia po co takie ogromne lustro w tak małym aucie no ale cóż...
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką kierowcy, duże intuicyjne pokrętła sterowania klimatyzacją, 10 razy lepsze niż przyciski dotykowe. Sterowanie multimediami za pomocą pokrętła również świetne, wymaga przyzwyczajenia ale potem nie chce się wracać do ekranów dotykowych. Przyciski po pewnym czasie zna się na pamięć zatem nie trzeba odrywać wzroku od drogi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mała kabina, bardzo łatwa do ogrzania i schłodzenia. W gorące dni (powyżej 26-28 stopni) przy jeździe z otwartym dachem brakuje wentylacji foteli, plecy kleją się niemiłosiernie.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy 186 cm wzrostu miejsca jest jedynie wystarczająco. Możliwość odsunięcia fotela o dodatkowe 10 cm bardzo by pomogła. Rozważam montaż (nieoficjalnych) szyn obniżających fotele ale jeszcze się na to nie zdecydowałem. Na fotelu pasażera miejsca jest jeszcze mniej ze względu na konstrukcję auta. Na plus pojemny schowek główny plus schowki za fotelami na rzadko używane rzeczy. Bagażnik wystarczający żeby spakować się w dwie osoby na tygodniowy wyjazd. Na pewno nie wejdzie tam duża walizka, polecam kabinówki + plecaki.
2,0
Wyciszenie
Jak to cabrio, powyżej 110-120 km/h w kabinie jest głośno, żeby rozmawiać trzeba podnosić głos. Z otwartym dachem jeszcze gorzej. Na trasy szybkiego ruchu polecane zatyczki albo słuchawki. Wiadomo, roadster rozwija skrzydła na krętych drogach przy 80-100 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie 7.2l/100km. Dosyć drogie ubezpieczenie (auto sportowe).
4,0
Stosunek jakość/cena
Polityka proekologiczna skutecznie zniechęca do zakupu takich aut. Ich cena rośnie z roku na rok ze względu na podatki/cła. Jako że auto to raczej zabawka i nie nadaje się jako jedyne auto w rodzinie to interes ten nie wychodzi zbyt tanio. Osobom które nie potrzebują nowinek technologicznych polecam rozważyć starsze generacje które mają wielką rzeszę pasjonatów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto na gwarancji, miało problemy z systemem i-eloop.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 IV Soft Top Facelifting