Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 IV Soft Top Facelifting

Piotr, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-5 IV Soft Top Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny, a przy tym ekonomiczny
5,0
Całokształt
Jazda tym samochodem to czysta przyjemność. Silnik jest dynamiczny, układ kierowniczy szybki i precyzyjny, skrzynia niesamowicie wygodna, a to wszystko opakowane w atrakcyjny design, który wyróżnia się na ulicy i zwraca uwagę przechodniów oraz innych kierówców.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do tak lekkiego samochodu w zupełności wystarczająca moc. Dobrze wkręca się na obroty (do 7,5k) i pozwala szybko rozpędzać. Nie testowałem powyżej 150km/h ale do tej prędkości jest świetnie.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzja, krótki skok, dobrze zestopniowana pozwala się rozpędzać bez machania lewarkiem ale też jeździć ekonomicznie na 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
Samochód bardzo pewnie wybiera zakręty ale nawet z włączonym ESC pozwala na odrobinę zabawy w zakręcie jeśli doda się trochę gazu. Samochód jest bardzo lekki i obawiałem się, że może nim trochę rzucać przy wyższych prędkościach ale jedzie jak przyklejony. Dzięki małym rozmiarom jest bardzo odporny na boczne podmuchy wiatru.
3,0
Karoseria
Z jednej strony lakier bardzo ładny (w moim przypadku soul red) ale jednak bardzo miękki. Mikrorysy robią się przejechania palcem.
Komfort
3,0
Widoczność
Top down jest bardzo dobrze ale top up już słabo. Widoczność do tyłu kiepska. Przy wzroście 180cm w lusterku wstecznym przez tylną szybę widzę krótki fragment drogi za mną, muszę się trochę schylić, żeby spojrzeć dalej.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, obsługa intuicyjna, przyzwyczaiłem się nawet do sterowania komputerem przy użyciu yojsticka tak bardzo, że zapomniałem o tym, iż ekran jest dotykowy. Minusem jest brak schowka pasażera, czasem by się jednak przydał i byłby wygodniejszy niż schowek między fotelami z tyłu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje, szybko chłodzi ale odejmuję gwiazdkę za niewystarczający zakres regulacji kratek nawiewu. Nie jestem w stanie ustawić klimatyzacji tak, żeby nie chłodziła mi rąk.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały samochód to i mało miejsca ale taka specyfika tego auta. Odejmuję gwiazdkę za zabranie miejsca na nogi pasażerowi przez to duże wytłoczenie w podłodze.
4,0
Wyciszenie
W swojej kategorii moim zdaniem jest dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie mnie bardzo miło zaskoczyło. Można jeździć po mieście i zapomnieć, że jeździ się sportowym, bądź co bądź, samochodem. Chyba, że ktoś urządza wyścig spod każdych świateł - wtedy może być ciężko zejść poniżej 10l :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Sportowy samochód dający tyle radości za 110k to nie jest wygórowana cena jak na dzisiejsze standardy. Mógłby być troszkę lepiej wykończony w środku ale nie to było priorytetem przy projektowaniu tego modelu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 IV Soft Top Facelifting