Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 IV Fastback RF Facelifting

piotr_ciekliński, 10 miesięcy temu
Silnik 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda MX-5 IV Fastback RF Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
3,93
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest dynamiczny i mało pali, chociaż to nie rakieta.
Przeniesienie napędu : Składa się w zakręty niczym wąż rzeczny
5,0
Całokształt
Mówi się, że MIATA to skrót od Mx-5 is always the answer. Coś w tym jest. Auto daje mnóstwo radości z jazdy. Ja używałem je jako daily i uważam, że to był błąd. Codzienne dojazdy do pracy sprawiły, że ten wyjątkowy samochód stał się dla mnie tylko wołem roboczym. Sprzedałem ją z żalem, a decyzja była jedynie podyktowana narodzinami potomka i koniecznością posiadania tylnego rzędu siedzeń i jakiegokolwiek bagażnika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pali malutko, kręci się wysoko, na tą masę bardzo przyjemnie przyspiesza, jest bezawaryjny
5,0
Skrzynia biegów
Nie jeździłem w życiu lepszym manualem. Zmienia biegi wyczuwalnie, skok lewarka jest krótki, fajnie się robi redukcje z międzygazem (oczywiście własną stopą, zero elektronicznego wspomagania). Jedynie 6 mogłaby być trochę dłuższa, bo przy prędkościach autostradowych huk silnika daje się we znaki.
5,0
Układ jezdny
Składa się w zakręty jak żyleta, można dowolny zakręt pokonać z dowolną prędkością, nawet prędkością światła. Jak się jedzie wolniej i manewruje po parkingu, to masz wrażenie, że auto obraca się wokół twojego pasa. Niezapomniane przeżycie. Zawieszenie jest twarde, ja jeszcze miałem opcjonalne amortyzatory Bilstein, naprawdę można stracić plomby, ale to jest feature, a nie bug.
3,0
Karoseria
Japończyki lubią sobie zardzewieć, ja pozbyłem się mazdy zanim to nastąpiło, ale blacha jest cienka i to czuć np. zatrzaskując drzwi, a lakier dziadowski, ma odpryski od samego patrzenia, nawet ceramika na to wszystko nic nie pomogła. Drugi raz kładłbym PPF na całość.
Komfort
3,0
Widoczność
Jakby nie kamera cofania, to parkowanie tyłem byłoby absolutnym dramatem, a do niej też trzeba się przyzwyczaić, bo dziwnie zakrzywia obraz. Po przyzwyczajeniu można parkować z zamkniętymi oczami, bo auto jest mega zwrotne.
4,0
Ergonomia
Dobrze że ma jeszcze trochę fizycznych przycisków i pokręteł, ale sam infotainment jest już mocno leciwy, nie chodzi zbyt szybko, nie jest intuicyjny, nie ma zbyt dużo współcześnie standardowych funkcji, jego obsługa dotykowa tylko w trakcie postoju to kiepski żart. Niektóre fizyczne przyciski są porozmieszczane w aucie bez ładu i składu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szczerze mówiąc tak małe auto powinno się zdecydowanie szybciej grzać i chłodzić w środku. Jeśli chodzi o ogrzewanie tylnej szyby, to na początku myślałem że jest zepsute, tak wolno działa. Ogrzewanie siedzeń ok. Ogrzewania kierownicy bardzo brakuje i nie ma go nawet w opcji, podobnie jak ogrzewania elektrycznego przedniej szyby, czy ogrzewania postojowego.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest absolutnie najmniejszym samochodem jakim w życiu miałem przyjemność jeździć, kierowca do 180cm jeszcze się w miarę wygodnie usadowi, ale wyższy już praktycznie nie wejdzie, na miejscu dla pasażera jest jeszcze mniej miejsca przez skrzynię biegów wchodzącą do wnęki na nogi. Do bagażnika wejdzie zaskakująco dużo jak na tą klasę, dwie osoby się spakują nawet na tydzień, jeżeli nie mają dużych wymagań i biorą tylko ciuchy do miękkiej torby, którą łatwo upchać.
1,0
Wyciszenie
W aucie jest głośno przy każdej prędkości i niestety tylko do 50km/h to jest przyjemy dźwięk silnika, potem to zwyczajnie cienka blacha i huk powietrza. 100-120km/h to max żeby można było w miarę swobodnie pogadać z pasażerem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W swojej klasie nie ma tańszego samochodu, pali maluteńko, serwis tańszy niż VAG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie kupisz nowego kabrioletu za takie pieniądze, jeszcze na dodatek takiego, który się aż tak dobrze prowadzi
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeździłem autem 4 lata, nic się nie zepsuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeździłem autem 4 lata, nic się nie zepsuło

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 IV Fastback RF Facelifting