Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 III Cabrio

piotr, 15 lat temu
Silnik 2.0 i 16V R6 160KM 118kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-5 III Cabrio 2.0 i 16V R6 160KM 118kW 2005-2009 - Oceń swoje auto
4,62
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny jak diabli a to przecie japonska \'szlifierka\'.
5,0
Całokształt
Zawsze jak kogos wioze pierwszy raz to usmiech z jego geby nie zchodzi przez cala droge. A co dopiero czuje kierowca ! Kolega po przejazdzce spedzil caly wieczor na otomoto szukajac czegos podobnego. Jesli ktos oczekuje przede wszystkim frajdy z jazdy przy akceptowalnych kosztach eksploatacji, to naprawde nie ma lepszego wyboru. Zadna przednionapedowka nie zaoferuje tyle zabawy co taki maly roadster.
Wrażenia
5,0
Silnik
Genialnia, silnik z bezposrednim wtryskiem, niewielka masa, dobre przelozenia skrzyni i w efekcie jest lepiej niz w niejednym, duzym dieslu ,nawet na autostradzie powyzej 140 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Krotki lewarek, bardzo male skoki, chodzi troche ciezko ale jest swietnie wyczuwalna. Do tego auta - genialna.
5,0
Układ jezdny
Nie za twardo, nie za miekko. Idealny rozklad masy + tylny naped ze szpera i w efekcie nieustajacy usmiech na twarzy. Genialna jest zabawa w przechodzenie z neutralnosci w nadsterownosc i kontrolowanie tego przy uzyciu gazu. Czym wiecej zakretow tym lepiej. Jesli uwazasz ze MX5 jest wolna, powinienes znalesc bardziej kreta droge, do tego wlasnie jest MX5. U mnie kontrolka ESP/ASR swieci sie codziennie. Na sliskim/pofaldowanym/luznym trzeba jednak uwazac.
Komfort
3,0
Widoczność
Dach otwarty - genialna Dach zamkniety - mizerna
4,0
Ergonomia
Brakuje poziomej regulacji kolumny, kierownica mogla by byc grubsza. Reszta bez zastrzezen.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super +5 i mozna dawac z otwartym dachem. +30 i klima nadal daje rade, tez przy otwartym dachu oczywiscie. Przy zamknietym ochody i ciepla az zanadto.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za malo miejsca na lewa stope (mam duzy rozmiar buta i przy szerokim bucie jest kiepsko), reszta bez zastrzezen, a maly nie jestem. Kolega (2m) jednak nie dal rady wsiasc za kierownice. Bagaznik ok, wystarczyl dla 2 osob na wakacje (to mnie zaskoczylo).
4,0
Wyciszenie
Glosno ale w tego typu autach tak bedzie. Silnik ma sie 10 cm od nog, jest za przednia osia (wazny rozklad masy). W efekcie dlugotrwala jazda autostrada jest dosyc meczaca. To jednak nie auto na autostrade.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa krk-dubrovnik - 7.5 ltr (autostrada 120-160, troche zwyklych drog). Miato i ciezki but - jak nic 10 i wiecej bedzie. Miasto but normalny (ale ciezko tak w tym aucie) i 9 sie da uzyskac. Jednak to co dostajemy w zamian ... bezcenne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tyle frajdy za cene dobrze wyposarzonego kompakta (dalem 80 k za nowa) przy tym spalaniu ? Tylko w mx5 !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V R6 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 III Cabrio