Silnik
: Elastyczny jak diabli a to przecie japonska \'szlifierka\'.
5,0
Całokształt
Zawsze jak kogos wioze pierwszy raz to usmiech z jego geby nie zchodzi przez cala droge. A co dopiero czuje kierowca !
Kolega po przejazdzce spedzil caly wieczor na otomoto szukajac czegos podobnego.
Jesli ktos oczekuje przede wszystkim frajdy z jazdy przy akceptowalnych kosztach eksploatacji, to naprawde nie ma lepszego wyboru. Zadna przednionapedowka nie zaoferuje tyle zabawy co taki maly roadster.
Wrażenia
5,0
Silnik
Genialnia, silnik z bezposrednim wtryskiem, niewielka masa, dobre przelozenia skrzyni i w efekcie jest lepiej niz w niejednym, duzym dieslu ,nawet na autostradzie powyzej 140 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Krotki lewarek, bardzo male skoki, chodzi troche ciezko ale jest swietnie wyczuwalna. Do tego auta - genialna.
5,0
Układ jezdny
Nie za twardo, nie za miekko. Idealny rozklad masy + tylny naped ze szpera i w efekcie nieustajacy usmiech na twarzy. Genialna jest zabawa w przechodzenie z neutralnosci w nadsterownosc i kontrolowanie tego przy uzyciu gazu. Czym wiecej zakretow tym lepiej. Jesli uwazasz ze MX5 jest wolna, powinienes znalesc bardziej kreta droge, do tego wlasnie jest MX5. U mnie kontrolka ESP/ASR swieci sie codziennie. Na sliskim/pofaldowanym/luznym trzeba jednak uwazac.
Komfort
3,0
Widoczność
Dach otwarty - genialna
Dach zamkniety - mizerna
4,0
Ergonomia
Brakuje poziomej regulacji kolumny, kierownica mogla by byc grubsza. Reszta bez zastrzezen.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super
+5 i mozna dawac z otwartym dachem.
+30 i klima nadal daje rade, tez przy otwartym dachu oczywiscie.
Przy zamknietym ochody i ciepla az zanadto.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za malo miejsca na lewa stope (mam duzy rozmiar buta i przy szerokim bucie jest kiepsko), reszta bez zastrzezen, a maly nie jestem. Kolega (2m) jednak nie dal rady wsiasc za kierownice. Bagaznik ok, wystarczyl dla 2 osob na wakacje (to mnie zaskoczylo).
4,0
Wyciszenie
Glosno ale w tego typu autach tak bedzie. Silnik ma sie 10 cm od nog, jest za przednia osia (wazny rozklad masy). W efekcie dlugotrwala jazda autostrada jest dosyc meczaca. To jednak nie auto na autostrade.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa krk-dubrovnik - 7.5 ltr (autostrada 120-160, troche zwyklych drog).
Miato i ciezki but - jak nic 10 i wiecej bedzie.
Miasto but normalny (ale ciezko tak w tym aucie) i 9 sie da uzyskac. Jednak to co dostajemy w zamian ... bezcenne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tyle frajdy za cene dobrze wyposarzonego kompakta (dalem 80 k za nowa) przy tym spalaniu ? Tylko w mx5 !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V R6 160KM 118kW
[l/100km]