Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 III Cabrio

Kubson, 4 lata temu
Silnik 1.8 i 16V 126KM 93kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda MX-5 III Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Układ hamulcowy : Czuły hamulec, który sprawia że do auta trzeba się przyzwyczaić, ale po jakimś czasie zespala Cię z miatą. Mimo kontroli trakcji, bez problemu jak się chce można ją wyprowadzić z równowagi.
Silnik : Bezproblemowy. Jak to wolnossące benzyny - lubi wysokie obroty. Zrzucasz dwa biegi i uciekasz.
5,0
Całokształt
Samochód sprawia mnóstwo frajdy i jest świetny na krótkie dystanse, do miasta. Zwinny, sprawny, ma wystarczający zasób mocy, do której z resztą z początku trzeba się przyzwyczaić. Wysoko na pedale i czule ułożone sprzęgło, wymaga praktyki. Tak samo jak z resztą z hamulcem. Mimo kontroli trakcji, z łatwością da się na 1nce wyprowadzić ją z równowagi na zakręcie, jeżeli tylko tego chcesz, a kontrola trakcji pomoże wrócić na prosty tor jazdy równie sprawnie. Będzie się Ciebie słuchać. Będzie wierną przyjaciółką, na widok której będziesz się uśmiechał. Zwraca uwagę, a jeżeli na prawdę chcesz zwrócić uwagę, to mechanizm składanego dachu już w ogóle wprawia w osłupienie. Samochód za 30 klocków a przechodnie potrafią zdjęcia robić. Nie nudzi się. Nooo chyba, że chcesz samochód, którym pojedziesz na wakacje i po 5 godzinach jazdy nie chcesz być wykończony. Jest idealna do jazdy casualowej. Jako drugie auto lub nawet trzecie. Przez dwa lata używania, nie zepsuło mi się w niej nic. Owszem, ruda wychodziła, ale tylko ze szpachlowanego przez poprzedniego właściciela nadkola, które wymieniłem, lewe jest w stanie idealnym. Niecałe dwa lata nią pojeździłem jako samochodem całosezonowym i cieszę się ze spędzonego w niej czasu. Niestety cena OC i koszty garażowania nie pozwalają mi jej zatrzymać, także wymieniam ją na bardziej dojrzałego i wygodnego sedana, ważącego dwa razy więcej (sick!).
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
Krótka zmiana. Wymaga wprawy, ale daje satysfakcje.
5,0
Układ jezdny
Również bardzo czuły
4,0
Karoseria
Pozytywne zaskoczenie, ruda nie tańczy na nadkolach. Automatyczny dach działa sprawnie i bez dźwięków po 70tys km, mechanizm również jest w 100% sprawny i czarny jak nowy. Pamiętać tylko należy, że jak każdy japoniec, ma lakieru poniżej 200um. Garażuj ją a nawet zabezpiecz przed korozją, a utrzyma się jeszcze dłużej.
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód nie dla za wysokich osób, osoby powyżej 1,8 nie będą tu kontent. Mogą się najzwyczajniej w świecie nie mieścić, kolana mogą się stykać o kokpit, a naprzeciw oczu możemy mieć karoserię z nad szyby. dla 1,9-2 metrowców po prostu odpada i będzie udręką.
3,0
Ergonomia
Jeżeli ktoś szuka ergonomii, to nie tutaj. Jest niestety głośna i męcząca na długich dystansach, niezależnie czy twardy dach jest zamknięty czy nie. Silnik, mimo niewielkiej pojemności, osiąga słabsze spalanie niż hatchbacki z taką samą pojemnością, ale pamiętajmy, że tu zasadniczą wadą jest też skrzynia 5 biegowa, dostrojona do poniżej 80-90kmh. Bagażnik zadziwiająco wystarczający by upakować się na długi weekend dwóm osobom, o ile nie będziesz brał ze sobą poduszek do spania...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko jak w najlepszym porządku. Podgrzewane fotele niezawodne w zimie zanim ogrzewanie się rozchula.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca by chwycić laskę za kolano.
2,0
Wyciszenie
No nie można tu dużo oczekiwać, ten samochód nie ma być cichy, na wyciszenie tu nie było miejsca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza spalaniem nieporównywalnym z konkurentami z 1,8l, tania w utrzymaniu. Wymiana oleju to podstawa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 III Cabrio