Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting

chebum, 3 lata temu
Silnik 2.0 MZR 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 123 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting 2.0 MZR 160KM 118kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
3,71
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Opinią dotyczy wersji poliftowej z 5b manualem Nawet w 2021 wygląda fajnie. Bardzo przyjemnie się jeździ bez dachu nawet w dużym mieście. Fajny samochód do krótkich przejazdów w weekend. Absolutnie nie nadaje się do jazdy autostradowej. Bardzo drogi w obsłudze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Brakuje mocy żeby zerwać tylną oś w poślizg chociaż rozpędza dosyć szybko. Moment obrotowy pojawia się dopiero przy 3000 obrotów. Przy niższych obrotach silnik jest bezwolny.
5,0
Skrzynia biegów
Fajna. 5 biegów. 2-5 z synchronizatorami, 1 - bez. Wchodzą bardzo dobrze. Dobrze ułożone pedały - można robić międzygaz.
4,0
Układ jezdny
Kupiłem samochód na gwincie Tein Flex. Po ustawieniu geometrii prowadzi się bardzo dobrze. Samochód jest bardzo stabilny nawet przy większej prędkości. Jednocześnie łatwo skręca gdy go o tym prosimy. Poślizg osi tylnej rozwija się nagle i łatwo się obrócić. Kontrolę trakcji lepiej nie wyłączać.
3,0
Karoseria
Samochód z Niemiec i spód jest w dobrym stanie jak na taki wiek. Jednak w serwisie twierdzą, że sól na polskich drogach zeżre zawieszenie dość szybko.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Nie widać tylko po lewej z tyłu za kierowcą. Łatwo się pakować nawet bez czujników.
3,0
Ergonomia
Samochód dla osoby poniżej 175cm wzrostu. Brak wzdłużnej regulacji kierownicy. Dlatego nogi cały czas mam zgięte. Głowa wystaje nad ramką szyby i po czubku mocno wieje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się grzeje. Dobrze chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwoje się zmieszczą. Jest mocowanie ISOFIX, ale pas dziecko samo nie zapnie.
1,0
Wyciszenie
Brak. Pusta blacha. Z zamkniętym dachem gorzej niż z otwartym. Nawet w mieście korzystam z ochraniaczy uszu. Stało lepiej dopiero po oklejaniu bagażnika i nadkół.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo drogi samochód. Wymiana klocków w ASO - 500zł sama roboczyzna. Bardzo drogie części. Pianka oparcia fotela - 1800zł, albo 1600 po zniżce w sklepie internetowym. Cały fotel - 23 tys! Słaba dostępność części. N.p. bardzo trudno o tuleje wahacza. Bardzo wysokie spalanie. Zbiornika paliwa wystarczy dojechać z Warszawy do Lublina. Na powrót nie koniecznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy samochód w takim nadwoziu pod tym względem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo szybko rysują się plastyki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście nie miałem problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting 2.0 MZR 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting