Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting

monkahead, 3 lata temu
Silnik 2.0 MZR 160KM 118kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 43 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting 2.0 MZR 160KM 118kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
4,79
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Rewelacyjne prowadzenie, najlepsze w klasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak usterek. Delikatny lakier, jak to w japońcach.
5,0
Całokształt
To nie jest cabrio, to jest roadtser :) Posiadam wersję z twardym składanym dachem (PRHT) Summer Edition, 10 szt. na polski rynek. Jedno zdanie podsumowuje ten samochód ... "micha mi się cieszy na samą myśl o jeździe tym autem", samochód jest po prostu rewelacyjny. To jeden z tych samochodów, których się nigdy nie pozbywasz. Zapraszam do przeczytania szczegółowej oceny poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezawaryjny i bezobsługowy, rozrząd na łańcuchu. Fabryczne 160KM zapewnia przyspieszenie do 100km/h w około 7-7.5s. Bez problemu można zrobić 200KM (inny kolektor, wałki, program na ECU). Spalanie na poziomie 7,5l/100km jest bez problemu do osiągnięcia, na torze spalił mi 25l/100km ale go nie oszczędzałem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest znana ze swojej precyzyjnej pracy. Jest elastyczna, zapewnia bezproblemowe działanie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie oraz układ jezdny jest legendarny, auto prowadzi się rewelacyjnie. Miałem okazję pojeździć na torze, wrażenia niezapomniane. Układ ESP (można go wyłączyć) bardzo pomaga w bezpiecznym prowadzeniu samochodu, można soba pozwolić na bardzo dużo, nawet na publicznej drodze, np. szybkie pokonywanie zakrętów, gdzie większość samochodów wypada z drogi.
5,0
Karoseria
Auto ma 8 lat, brak oznak korozji ale było garażowane oraz nie używane zimą. Obecnie jest to mój samochód do codziennej jazdy, także będę go konserwował przed kolejną zimą (wosk na podwozie oraz w profile zamknięte).
Komfort
5,0
Widoczność
Znakomita, zwłaszcza do tyłu z opuszczonym dachem :)
4,0
Ergonomia
Pomimo że jest to japoński samochód, akurat tutaj, ergonomia jest dobra, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jest to roadster.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo silnika 2.0, samochód nagrzewa się błyskawicznie, 5 minut i jest już ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Roadster dla 2 osób, dałem 5 gwiazdek tylko dlatego żeby nie zaniżać całkowitej oceny pojazdu ale moim zdaniem, akurat w tej kategorii, nie powinien on być w ogóle oceniany ... nikt nie kupuje tego auta dla przestrzeni, no chyba że nad głową ... wtedy "sky is the limit!"
3,0
Wyciszenie
Pomimo wersji z twardym składanym dachem, nie jest za cicho (przy złożonym dachu), zwłaszcza powyżej 140km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie samochód absolutnie bez kosztowy, nic się nie popsuło. Ceny podzespołów nie są droższe niż do innych japońskich samochodów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry, wersja NC PRHT doskonale trzyma cenę oraz cechuje się bardzo dobrą jakością wykonania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie absolutnie bez usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie absolutnie bez usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting 2.0 MZR 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting