Uwielbiam ją. Po prostu ją uwielbiam i chcę by została w moim garażu do emerytury. Serio!
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby tylko 1.8, ale za to ile daje frajdy. Ryczy wspaniale przekraczając 4k RPM, i wspaniale sobie daje rady z tym lekkim samochodem. Owszem, mocy nigdy dość i inwestycja w sprężarkę jest prawdopodobna, ale seria jest naprawdę super. Klasyka benzyny, czyli kręć, kręć, kręć...!
5,0
Skrzynia biegów
Spośród samochodów, którymi jeździłem tylko jedna pracowała lepiej w moim odczuciu jako kierowcy - ta w Maździe 6. Ta chodzi ciężej, ma krótszy skok, jest bardzo precyzyjna. Ponieważ mam wersję 10th AE, skrzynia to 6tka - świetnie zestopniowana do tego silnika i samochodu.
5,0
Układ jezdny
Poezja. Zacieśnianie zakrętów za pomocą pedału gazu, kompletne wyczucie tego co dzieje się z samochodem. Fantastyczne wyważenie. Co tu pisać? Trzeba się przejechać.
Komfort
3,0
Widoczność
Top down - jest super także do tyłu. Za to z miękkim dachem w górze do tyłu jest źle. Ale nie dla widoczności ten samochód się kupuje ;-)
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie być powinno, pod ręką, działające tak jak powinno, bez udziwnień. Ręka oparta na tunelu (czytaj 'podłokietniku') dosięga większości instrumentów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy temperaturze w okolicach zera można jechać bez dachu - ogrzewanie zaczyna tłoczyć ciepło już chwilę po ruszeniu i jest baaaardzo wydajne. Moja wersja ma AC więc w lecie przy otwartym dachu, stojąc w korkach na pełnym słońcu też jest dobrze. O tym, że ściągnięcie dachu wpuszcza do środka dużo świeżego powietrza pisać nie muszę? ;-)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No co tu dużo mówić. Przestrzeń jest minimalna. Ja, mierząc prawie 190 cm wzrostu, kieruję chwytem poczwórnym, wspomagając dłonie udami... Mimo to jest jakoś tak... wygodnie :) nawet 1000 km jednego dnia nie męczy kręgosłupa i kończyn.
1,0
Wyciszenie
Fatalne wyciszenie :D i o to chodzi!! Dźwięk silnika jest boski (mimo, że to tylko mała, rzędowa czwóreczka!) i bardzo się cieszę, że dobrze ją słychać. Poza tym wygłuszenie komory silnika i całej reszty to tylko dodatkowe kilogramy... Po co one komu w roadsterze?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo średnio koło 9-10 litrów na setkę. Nie, nie jeżdżę eko-drivingu... ;-) Przeglądy rozsądne i dość rzadko.
5,0
Stosunek jakość/cena
A co innego mogę napisać? Masa frajdy w normalnej cenie. Jakość samego samochodu jest fantastyczna. Po 12 latach jeździ 'jak nówka'.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawy to tylko przeglądy (plus mały problem z zaciskiem miałem, ale to raczej niewiele jak na 12 lat;-). Powiem tyle - aku mam od nowości i dalej daje radę!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Odpukać!:-)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW
[l/100km]