Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 II

iroc, 13 lat temu
Silnik 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda MX-5 II 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : No przecież to jest poezja!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Bardzo trzeba na rdzę uważać!
5,0
Całokształt
Uwielbiam ją. Po prostu ją uwielbiam i chcę by została w moim garażu do emerytury. Serio!
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby tylko 1.8, ale za to ile daje frajdy. Ryczy wspaniale przekraczając 4k RPM, i wspaniale sobie daje rady z tym lekkim samochodem. Owszem, mocy nigdy dość i inwestycja w sprężarkę jest prawdopodobna, ale seria jest naprawdę super. Klasyka benzyny, czyli kręć, kręć, kręć...!
5,0
Skrzynia biegów
Spośród samochodów, którymi jeździłem tylko jedna pracowała lepiej w moim odczuciu jako kierowcy - ta w Maździe 6. Ta chodzi ciężej, ma krótszy skok, jest bardzo precyzyjna. Ponieważ mam wersję 10th AE, skrzynia to 6tka - świetnie zestopniowana do tego silnika i samochodu.
5,0
Układ jezdny
Poezja. Zacieśnianie zakrętów za pomocą pedału gazu, kompletne wyczucie tego co dzieje się z samochodem. Fantastyczne wyważenie. Co tu pisać? Trzeba się przejechać.
Komfort
3,0
Widoczność
Top down - jest super także do tyłu. Za to z miękkim dachem w górze do tyłu jest źle. Ale nie dla widoczności ten samochód się kupuje ;-)
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie być powinno, pod ręką, działające tak jak powinno, bez udziwnień. Ręka oparta na tunelu (czytaj 'podłokietniku') dosięga większości instrumentów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy temperaturze w okolicach zera można jechać bez dachu - ogrzewanie zaczyna tłoczyć ciepło już chwilę po ruszeniu i jest baaaardzo wydajne. Moja wersja ma AC więc w lecie przy otwartym dachu, stojąc w korkach na pełnym słońcu też jest dobrze. O tym, że ściągnięcie dachu wpuszcza do środka dużo świeżego powietrza pisać nie muszę? ;-)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No co tu dużo mówić. Przestrzeń jest minimalna. Ja, mierząc prawie 190 cm wzrostu, kieruję chwytem poczwórnym, wspomagając dłonie udami... Mimo to jest jakoś tak... wygodnie :) nawet 1000 km jednego dnia nie męczy kręgosłupa i kończyn.
1,0
Wyciszenie
Fatalne wyciszenie :D i o to chodzi!! Dźwięk silnika jest boski (mimo, że to tylko mała, rzędowa czwóreczka!) i bardzo się cieszę, że dobrze ją słychać. Poza tym wygłuszenie komory silnika i całej reszty to tylko dodatkowe kilogramy... Po co one komu w roadsterze?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo średnio koło 9-10 litrów na setkę. Nie, nie jeżdżę eko-drivingu... ;-) Przeglądy rozsądne i dość rzadko.
5,0
Stosunek jakość/cena
A co innego mogę napisać? Masa frajdy w normalnej cenie. Jakość samego samochodu jest fantastyczna. Po 12 latach jeździ 'jak nówka'.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawy to tylko przeglądy (plus mały problem z zaciskiem miałem, ale to raczej niewiele jak na 12 lat;-). Powiem tyle - aku mam od nowości i dalej daje radę!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Odpukać!:-)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda MX-5 II 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda MX-5 II