Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 II

Eliaszko, 5 lat temu
Silnik 1.8 16V 146KM 107kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda MX-5 II 1.8 16V 146KM 107kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Auto - marzenie które spełniłem. Każdy człowiek chociaż raz w życiu powinien sobie kupić cabrio sprzedać je a następnie kupić na resztę życia rasowego Roadstera. :) Wiatr we włosach, super trzymanie na zakrętach, kontrolowane poślizgi for fun. Tego właśnie oczekuje się od MX-5 i ona to wszystko daje z nadwyżką
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Niestety, jak to Mazda z tych roczników - rdzewieje na potęge. Konkretny remont rozwiązuje ten problem ale dla przykładu reparaturki tylnych błotników kosztują 800 zł (komplet). Przed zakupem obowiązkowo trzeba sprawdzić podłużnice
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Drzwi pasażera zamkniesz z miejsca kierowcy ;) Tak bardzo ergonomiczny jest ten samochód
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli nie masz klimy, to w lato w korku się usmażysz. Dosłownie - żar z nieba, żar z wentylacji (powietrze ogrzane przez silnik), żar w nogach bo grzeje silnik i skrzynia. Ale tak już jest w małym aucie gdzie na wysokości kolana masz łączenie skrzyni biegów z silnikiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można dać jeden punkt bo miejsca jest tak mało że niektórzy się nie mieszczą w tym aucie, ale to jest Roadster, one takie po prostu są. Małe i wściekłe
4,0
Wyciszenie
Wiatr we włosach - to musi być głośno :) Jeśli ktoś myśli że zakładając Hardtopa rozwiąże ten problem to myli się i to bardzo. Zamontowany hardtop jest głośniejszy niż zwykły dach z winylu lub z materiału. Wszyscy użytkownicy MX-5 chcą na początku Hardtop po czym go sprzedają po roku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
8 litrów w cyklu miejskim, 9 litrów do 140 km/h, na trasie do 110 km/h 6-7 litrów. Czy dużo na takie małe auto? Nie da się nim jeździć ekonomiczne. Co do samych części, to blacha wiadomo, ale mechanicznie bez zarzutu. Jedynie do czego mogę się przyczepić to w moim prawy przedni zacisk a raczej jego jarzmo się poluzowało + wyrabiające się tłoczki w hamulcach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Multum radochy z jazdy, spełnione marzenie. Co tu dużo więcej pisać?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie wspomniane hamulce, ale zestaw naprawczy za 100 zł i jedziemy dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 146KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 II