Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 II

gracjant@op.pl, 16 lat temu
Silnik 1.8 16V 146KM 107kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-5 II 1.8 16V 146KM 107kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Reakcja ludzi na samochód bardzo pozytywna :) Ten resorak bardzo podoba się, zarówno kobietom (częściej) jak i mężczyznom. Kupując go, wyróżniamy się na ulicy/drodze - a to bardzo miła sprawa :) Polecam wszystkim tym, którzy lubią przełamywać stereotypy i urzeczywistniać swoje marzenia.
5,0
Całokształt
Życie polega na spełnianiu marzeń - ten samochód bardzo w tym pomaga, a wiatr we włosach to doznanie wzmaga.
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam najmocniejsza wersje 146 KM - zabawa na całego, tylko ten polecam. Silnik jest wyposażony w zmienne fazy rozrządu, więc lubi wysokie obroty, pokazuje wtedy na co go stać, do tego wysoko umieszczony moment obrotowy. Równorzędny rywal dla Ford Mustanga 3.8 199KM - sprawdzone empirycznie na odcinkach miejskich :) Kto wybierze ten silnik będzie zadowolony. Moc wprost proporcjonalna do zabawy.
4,0
Skrzynia biegów
Fenomenalne krótkie przełożenia skrzyni biegów - ruchy drążka. Ponieważ jadąc tym samochodem, można prawą rękę położyć na skrytkach nad tunelem wału napędowego - biegi wówczas wrzuca się ruchem samego nadgarstka, a nie jak w innych samochodach ruchem całej ręki. Biegi wchodzą ciężej niż w innych samochodach (za to mały minus), ale nie jest to upierdliwe - wie sie za to na 100 % ze bieg wszedł. Krótkie ruchy drążka podobały się wszystkim, którzy prowadzili samochód. Polecam :)
5,0
Układ jezdny
Samochód posiada rozkład masy po 50% na oś przednią i tylną, czyli jest git. :) Jednak, ponieważ napęd jest tylko na tył - samochód lubi być przy dodawaniu nierozsądnie gazu nadsterowny w zakrętach. Niektórzy to jednak lubią w warunkach miejskich ;) Moja wersja posiada blokadę mechanizmu różnicowego typu Torsen - info na Wikipedii. Polecam ją bardziej niż występującą również w tym modelu zwykłą wiskotyczną szperę. Samochód ma twarde zawieszenie. W moim posiadam latem koła 225/35 R17, wiec jest jeszcze mnie komfortowo, ale za to bezpiecznie/sportowo, szczególnie na zakrętach - jedzie sie jak przyklejony Kropelką do drogi. Przy szerokich oponach manewrowanie na parkingu jest pogorszone. Jednak ból ten ustępuje na oryginalnych węższych kołach.
Komfort
3,0
Widoczność
Co mnie irytuje: Zatrzymujesz się normalnie jak w innych autach przed skrzyżowanie - nie widzisz górnych świateł na skrzyżowaniu, widok bocznych jest utrudniony. Siedzi sie niżej niż w innych autach. Głowa na wysokości lusterek zewnętrznych innych samochodów - oślepiają Cię w nocy światła samochodów nadjeżdżających lub podążających za tobą na trasie poza miastem. Zgroza na max`a. Jednak nie jest to wina samochodu, tylko dużej ilości źle wyregulowanych świateł samochodów - ale to wkurza i odbija sie na tobie. Utrudniony widok na tył kiedy jest założony dach. Kiedy jedzie sie bez dachu - REWELACJA, po to kupuje sie to auto i to właśnie przebija te wszystkie minusy :) Świat, który już znasz wygląda wtedy inaczej - nie wierzysz - sam sprawdź.
5,0
Ergonomia
Deska jest doskonale zaprojektowana. Dużo schowków - posiadam wersję NB FL (po liftingu). Można zamontować radio 2 din, czyli np. komputer z ekranem dotykowym lub DVD z 7 calowym ekranem. Kierownica nie posiada żadnej regulacji, ale jest tak zamontowana, że jest to bez znaczenia, do tego obszyta skóra, odpowiednio gruba i dobrze sie ją trzyma, tak jak uczyli na kursie. Wszystkie przełączniki są pod ręką oraz znajdują sie tam, gdzie być powinny. Widać, że japończycy starali sie i myśleli przy projektowaniu o ergonomi, a nie o niebieskich migdałach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadmuch jest bardzo mocny, napisze to jeszcze raz - bardzo mocny. Stworzony jak do auta 4 drzwiowego. 3 lutego jechałem sobie w Świnoujściu bez dachu, przy włączonym na max`a ogrzewaniem - nawet kataru nie miałem, luzik. Ludzie myślą (często mi sie to zdarza słyszeć), że jak sie ma cabrio w Polsce i dach winylowy to zimą jest w tym aucie zimno - bzdura na resorach. Łatwiej mury burzyć niż zmieniać mentalność ludzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Postawmy sprawę jasno. To nie jest limuzyna, to nie jest minivan. Taki samochód kupuje sie jako 2 samochód w rodzinie lub gdy chcę się dowiedzieć, co jest pięć, z wiatrem we włosach na drodze. To jest samochód drodzy Państwo szyty na miarę. Masz więcej niż 185 cm - możesz mieć problem, lub być ekscentrykiem. Bagażnik ma 135 litrów, co jest dobrym wynikiem, wśród roadster`ów. Wejdzie duża walizka, lub dwie torby. Pod podłogą koło dojazdówka i akumulator. Kiedy słyszę opinie ludzi, że taki mały i niepraktyczny, ręce opadają (żenada) - przecież on właśnie ma taki być - niepraktyczny. To nie jest Head & Shoulders. Ten samochód został stworzony do tego samego, do czego kobietą potrzebni są mężczyźni - dla rozrywki :)
3,0
Wyciszenie
I tutaj jest właśnie Azorek pogrzebany... Tak to jest, jak wymarzyłeś sobie cabrio z miękkim dachem. Do 85-90 km/h natężenie negatywnych dźwięków nie przekracza granic równowagi, jest supcio, zależy to oczywiście także od rodzaju nawierzchni. Im gorsza... Zaskoczę Was jednak :) jest bowiem pewna prawidłowość - różnica szumów przy 130km/h a 200km/h jest... żadna - ja jestem pan niszczyciel świata ciszy :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1.8 (146 KM), zmienne fazy rozrządu - piszę dla pewności, aby każdy pamiętał z czym ma do czynienia: miasto (lekka noga) - 9.5 l/100km, trasa (lekka noga) - 7.7 l/100km, miasto (drifty,palenie,ucieczki) - 12 l/100km, trasa (200km/h) - 12 i więcej l/100km - wir w baku, aż widać jak strzałka paliwa chyli sie ku niechybnemu upadkowi. Ceny przeglądów ASO Mazda Szczecin: Rozrząd (rolka, napinacz, pasek) – 532 zł, Olej 10 W 40 – 98 zł (4 litry), Filtr powietrza – 40 zł, Filtr oleju – 24 zł, Tylko te elementy dotychczas musiałem wymienić. :) Pozostaje tylko lać paliwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wszyscy to wiedzą, a większość się zgodzi: Jakość japończyków jest wysoka, co przekłada się na cenę. Wolność jednostki to wolność wyboru co sie lubi :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sprężynka od zamykania małego schowka wypadła mi z mocowania i klapka mi lata... (śmiech), a na poważnie to przerdzewiało mi trzymanie przewodu od pomiaru spalin, na odcinku kolektor, tłumik. Temat zniknie, po wymianie wydechu na kwasówkę. Pietą achillesową, tych aut to dach, a dokładnie połączenie - dach, boczne okno i trójkątne okienko. U mnie w czasie deszczu jest luzik, ale radzę do sprawdzać, przy zakupie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki, naprawy ? Ten samochód sie po prostu nie psuje. Ujmę to tak, wg TUV z roku 2007 (4-5,6-7 latki), ten samochód jest tak awaryjny jak Mercedes klasy SL lub Porsche 911. A oto lista samochód, które psują się częściej niż Mazda mx-5: Mercedes klasy E, Audi TT, Volvo S60, Honda Accord, VW Passat - zaskoczeni ? Lista jest długa :) Polecam sie z nią zapoznać hi hi

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 146KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda MX-5 II 1.8 16V 146KM 107kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda MX-5 II