Karoseria
: rdza, ale u mnie to nic w porównaniu do innych
5,0
Całokształt
Nie bez powodu najpopularniejszy roadster na świecie. Doskonały stosunek ceny do jakości i wrażeń z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest typową konstrukcją czterocylindrową 16V stosowaną w innych autach Mazdy. W MX-5 jest słabo wygłuszony i hałasuje. Na niskich obrotach ospały, najlepiej jeździ się między 3-5tys RPM. Do roadstera nadawałby się mocniejszy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów robi co może, żeby poprawić osiągi i radość z jazdy. Dzięki krótkiemu zestopniowaniu nawet te 110KM daje trochę frajdy. Skok bardzo krótki, bardzo precyzyjne prowadzenie, nie haczy.
5,0
Układ jezdny
Temat jest znany. MX5 mają doskonale zrównoważone zawieszenie z podziałem mas 50/50. Bardzo przewidywalne w każdych warunkach z lekką nadsterownością w sytuacjach granicznych. Ponieważ MX5 była konstruowana jako cabrio sztywność nadwozia doskonała, nic nie stuka i nie trzeszczy jak w autach przerabianych na kabriolety. W połączeniu ze świetnym układem kierowniczym jest rewelacja. Komfort niski, ale nie jest przesadnie twardo. Są mniej komfortowe auta.
Komfort
3,0
Widoczność
Co częste w kabrioletach - z zamkniętym dachem jest masakra. Do tyłu trzeba cofać na czuja. Z otwartym wiadomo - panorama. Lusterka duże, sterowane elektrycznie.
4,0
Ergonomia
Na kokpicie wszystko jest bardzo podobne do innych aut japońskich. Natomiast schowek w podłokietniku to trochę dziwne miejsce do otwierania bagażnika i klapy paliwa. Siedzenia wygodne, regulacja tylko wzdłuż, kierownica bez regulacji. Cupholder jest, ale trzeba otworzyć podłokietnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo skuteczne. Można nawet zimą jeździć. Wystarczą 3 minuty, żeby zaczęło grzać. Klimy nie mam. W tym aucie nie ma filtra kabinowego.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Słabo. Samochód skonstruowany z myślą o Japończykach. Powyżej 190cm wzrostu jest bardzo niewygodnie - nie da się odsunąć wystarczająco fotela i głowa ociera o dach. Bagażnik 160 litrów jest płaski i nawet daje radę.
2,0
Wyciszenie
Jest typowo głośno dla aut tej klasy. Zarówno silnik jak i szumy. W mieście to nie przeszkadza, ale powyżej setki nie słychać radia. Praca zawieszenia w normie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mechanicznie to jeden z najtańszych w utrzymaniu roadsterów tego okresu. Mnóstwo dobrej jakości zamienników koreańskich i japońskich. Filtry oleju i powietrza po 25zł. Ubezpieczenie nieco powyżej zwykłej osobówki z tego okresu. Spalanie wyższe, niż się spodziewałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Te auta już przestają tanieć, ale wciąż stosunek jakość/cena jest świetny. Egzemplarz w dobrym stanie powinien kosztować ok 10 tys (2017r.) Zaskakująco dobrej jakości materiały w środku (miękkie plastiki, lakier nie schodzi, nic nie trzeszczy i nie stuka)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Utrudniony dostęp do bagnetu oleju (przy szybie). Bardzo trwałe reflektory, ale stapiają się kostki (typowe w "Japończykach"). Elektryka generalnie niezawodna. Silniczki szyb słabną, antena się zacina. W mało używanych samochodach zawodzi hamulec ręczny (nierówna siła hamowania).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tematem nr 1 jest rdza. Sprawa jest poważna, ale jeśli auto jest garażowane i nie użytkowane zimą, da się nad problemem zapanować. Silnik pije trochę oleju i mogą wystąpić wycieki ale nic nadzwyczajnego w stosunku do przebiegu. Zawieszenie trwałe i nieskomplikowane.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]