Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 II

Nocturne, 7 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 169 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jest takie dobre, jak mówią.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza, ale u mnie to nic w porównaniu do innych
5,0
Całokształt
Nie bez powodu najpopularniejszy roadster na świecie. Doskonały stosunek ceny do jakości i wrażeń z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest typową konstrukcją czterocylindrową 16V stosowaną w innych autach Mazdy. W MX-5 jest słabo wygłuszony i hałasuje. Na niskich obrotach ospały, najlepiej jeździ się między 3-5tys RPM. Do roadstera nadawałby się mocniejszy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów robi co może, żeby poprawić osiągi i radość z jazdy. Dzięki krótkiemu zestopniowaniu nawet te 110KM daje trochę frajdy. Skok bardzo krótki, bardzo precyzyjne prowadzenie, nie haczy.
5,0
Układ jezdny
Temat jest znany. MX5 mają doskonale zrównoważone zawieszenie z podziałem mas 50/50. Bardzo przewidywalne w każdych warunkach z lekką nadsterownością w sytuacjach granicznych. Ponieważ MX5 była konstruowana jako cabrio sztywność nadwozia doskonała, nic nie stuka i nie trzeszczy jak w autach przerabianych na kabriolety. W połączeniu ze świetnym układem kierowniczym jest rewelacja. Komfort niski, ale nie jest przesadnie twardo. Są mniej komfortowe auta.
Komfort
3,0
Widoczność
Co częste w kabrioletach - z zamkniętym dachem jest masakra. Do tyłu trzeba cofać na czuja. Z otwartym wiadomo - panorama. Lusterka duże, sterowane elektrycznie.
4,0
Ergonomia
Na kokpicie wszystko jest bardzo podobne do innych aut japońskich. Natomiast schowek w podłokietniku to trochę dziwne miejsce do otwierania bagażnika i klapy paliwa. Siedzenia wygodne, regulacja tylko wzdłuż, kierownica bez regulacji. Cupholder jest, ale trzeba otworzyć podłokietnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo skuteczne. Można nawet zimą jeździć. Wystarczą 3 minuty, żeby zaczęło grzać. Klimy nie mam. W tym aucie nie ma filtra kabinowego.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Słabo. Samochód skonstruowany z myślą o Japończykach. Powyżej 190cm wzrostu jest bardzo niewygodnie - nie da się odsunąć wystarczająco fotela i głowa ociera o dach. Bagażnik 160 litrów jest płaski i nawet daje radę.
2,0
Wyciszenie
Jest typowo głośno dla aut tej klasy. Zarówno silnik jak i szumy. W mieście to nie przeszkadza, ale powyżej setki nie słychać radia. Praca zawieszenia w normie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mechanicznie to jeden z najtańszych w utrzymaniu roadsterów tego okresu. Mnóstwo dobrej jakości zamienników koreańskich i japońskich. Filtry oleju i powietrza po 25zł. Ubezpieczenie nieco powyżej zwykłej osobówki z tego okresu. Spalanie wyższe, niż się spodziewałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Te auta już przestają tanieć, ale wciąż stosunek jakość/cena jest świetny. Egzemplarz w dobrym stanie powinien kosztować ok 10 tys (2017r.) Zaskakująco dobrej jakości materiały w środku (miękkie plastiki, lakier nie schodzi, nic nie trzeszczy i nie stuka)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Utrudniony dostęp do bagnetu oleju (przy szybie). Bardzo trwałe reflektory, ale stapiają się kostki (typowe w "Japończykach"). Elektryka generalnie niezawodna. Silniczki szyb słabną, antena się zacina. W mało używanych samochodach zawodzi hamulec ręczny (nierówna siła hamowania).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tematem nr 1 jest rdza. Sprawa jest poważna, ale jeśli auto jest garażowane i nie użytkowane zimą, da się nad problemem zapanować. Silnik pije trochę oleju i mogą wystąpić wycieki ale nic nadzwyczajnego w stosunku do przebiegu. Zawieszenie trwałe i nieskomplikowane.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda MX-5 II