Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 II

Blasse, 11 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 95 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : RWD - ja samochodu z przednim napędem już nie kupie :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Rewelacyjne auto, które polecam każdemu, kto nie potrzebuje dużego samochodu a chce mieć trochę frajdy w życiu :) Tym samochodem chce się jeździć w długie trasy, im bardziej kręte tym lepiej :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,6 daje radę do cywilnej jazdy, przy wyprzedzaniu staje się dynamiczny dopiero na wyższych obrotach. Jednak trzeba pamiętać, że to 110KM i wbrew wielu opiniom ,to nie jest auto sportowe ;)
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, bardzo krótki skok, biegi właściwej długości by dawać frajdę.
5,0
Układ jezdny
Twardy, ale nie za twardy. Po dziurach jeździć nie polecam, niezbyt też na kostkę brukową, ale na asfalcie lub innych (w miarę) równych powierzchniach jest świetne. Uwaga - dużo zależy od szerokości i profilu opony. Tylny napęd daje niesamowitą frajdę i kontrole nad samochodem. Rozkład masy 50:50 pozwala uniknąć nadsterowności - samochód prowadzi się neutralnie, najlepiej w zakrętach :)
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonale, w końcu to kabriolet :) Nic nie ogranicza widoczności! Z założonym dachem trzeba się przyzwyczaić do nachylania się, by zobaczyć kolor światła na sygnalizacji wiszącej nad skrzyżowaniem :)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, właściwa ilość schowków, przycisków i innych elementów. Nietypowo rozwiązane otwieranie wlewu paliwa i klapy bagażnika - z wnętrza schowka w tunelu środkowym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód niewielki, więc nagrzewa się błyskawicznie w zimie. W lecie brak problemów z wentylacją - brak dachu :) Przy dłuższych trasach słońcu warto pamiętać o nakryciu głowy! Dla jeżdżących dużo latem po mieście - wskazana klimatyzacja. Dla pozostałych niekonieczna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy około 180cm wzrostu przestrzeni bardzo dużo. Dla osób wysokich, warto się przymierzyć wcześniej. Mój szwagier (200cm wzrostu) nóg już niestety nie mieści pod kierownicą.
4,0
Wyciszenie
Samochodem jeździ się bez dachu, lub z dachem miękkim, a wyciszenia powstydziłby się niejeden miejski \"maluch\" ;) Do 80-90km/h jest cichutko, później robi się głośniej :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali tyle, ile się w niego wleje. Może spalić bardzo dużo (w zimie, krótkie odcinki, włączone ogrzewanie) udało mi się dojść nawet do 13,5l/100. W lecie, jadać w trasę kilka tysięcy kilometrów osiągałem tak niskie spalanie, jak 6l/100. Ceny części śmiesznie tanie, konstrukcja zawiera mało elektroniki, więc i naprawy/wymiany niedrogie. No i najważniejsze - zadbane MX-5 się nie psuje ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja, choć trzeba przyznać, że auto nie jest tanie. Warto wystrzegać się najtańszych dostępnych egzemplarz - są powypadkowe, niezbyt zadbane i będą wymagały dużo pracy, by dawały radość z jazdy. No chyba, że ktoś lubi naprawiać. Samochód ma stosunkowo prostą konstrukcję i łatwo go złożyć i rozłożyć :P
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co tu komentować w samochodzie, który się nie psuje?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze mi się żadne poważne usterki nie trafiły.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 II